دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز نه تنها بانک‌ها، کارخانه و موسسه‌ای را زمین می‌زنند بلکه گاهی وزیر و دولت را هم زمین می‌زنند. نصرالله پژمانفر امروز ۱۶ آبان ماه در مراسم افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز گاهی دولت‌ها هم توان مدیریت بانک‌ها را ندارند و این موضوع موجب آسیب‌های فراوانی شده است. 
وی ادامه داد: به این دلیل که نتوانسته‌ایم نظام بانکی‌ را اصلاح کنیم و نظام بانکی نقش درستی را در اقتصاد ایفا کند، نظام بانکی به عنوان جریان‌ساز برای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی متاسفانه نقش بدی را ایفا کرده است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه بانک‌ها به جای اینکه ظرفیتی برای حل مسائل داشته و در خدمت صنعت، کشاورزی و خدمات باشند به بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند و خود بانک‌ها رسالت پیدا کردند، آن‌ها در جهت افزایش سرمایه و توسعه ظرفیت‌هایشان موجب شدند بسیاری از ظرفیت‌های متفاوت در زمینه‌های مختلف آسیب ببیند.
پژمانفر عنوان کرد: متاسفانه امروز می‌بینیم که کارخانه‌های بزرگی به دلیل پرداخت نکردن معوقات تعطیل شده‌اند و چند هزار کارگر به جامعه بیکار کشور اضافه شده‌اند، این موضوع ضعفی است که در سیستم بانکی کشور وجود دارد زیرا بانک‌ها خود را هدف و اصیل دانسته‌اند.
وی تصریح کرد: امروز نه تنها بانک‌ها کارخانه و موسسه‌ای را زمین می‌زنند بلکه گاهی وزیر و دولت را هم زمین می‌زنند، امروز گاهی دولت‌ها هم توان مدیریت کردن بانک‌ها را ندارند و این موضوع موجب آسیب‌های فراوانی شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از مساله، موضوع اصلاح قانون نظام بانکی است که در مجلس نهم مباحث را آماده کرده بودیم، اما متاسفانه به دلیل فشارهایی از جانب دولت نه تنها این دولت بلکه دولت‌های گذشته هم این نظر را داشتند و نتوانست به مجلس راه پیدا کند در حال حاضر لایحه آماده شده و امیدواریم بتوانیم از لحاظ قانونی تغییراتی در سیستم‌ نظام بانکداری بدهیم، طرح خوبی است و امیدواریم بتواند نقش‌آفرین باشد. 
پژمانفر افزود: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به این قضیه کمک کند مشارکت گرفتن از مردم و حل کردن معضل به دست آنان است، در گفتمان انقلاب اسلامی تمام مسائل را با ظرفیت مردم حل کردیم و به طور مثال جنگ با ظرفیت مردم حل شد و بخشی از امدادرسانی را امروز به ظرفیت مردم انجام می‌دهیم. 
وی با بیان اینکه شاید بزرگترین و مهم‌ترین مشکلات کشور را با استفاده از ظرفیت مردم حل کرده‌ایم، یادآور شد: در مساله حل مشکلات بانکی هم باید به سراغ مردم برویم و به آنان نشان دهیم در مسیر نظام بانکداری چه اتفاقی در حال رخ دادن است و نهایتا خود مردم هستند که در این قضیه آسیب می‌بینند، سوق دادن سرمایه مردم در اینجا شکل می‌گیرد که به سمت جریان‌های سازنده و موثر واقع شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: