يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶المیادین- حمله تروریستی داعش در سامرا و تکریت

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی سامرا و تکریت در استان صلاح‌الدین را بر عهده گرفت. داعش اعلام کرد که سه عامل انتحاری این حملات انتحاری را انجام دادند. در پی انفجار دو خوردوی بمب‌گذاری شده در دو شهر تکریت و سامرا در عراق، دست کم ۲۰ تن به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند. در بین زائران چند نفر ایرانی نیز وجود داشته‌اند که از قربانیان این حادثه تروریستی هستند. این در حالی است که نیروهای امنیتی قانون منع آمد و شد در شهرستان سامرا در جنوب شهر تکریت وضع کرده‌اند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶ساندی تایمز- بشار اسد: غرب مجبور می‌شود مرا بپذیرد

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه‌ای تأکید کرد که غربی‌ها دیگر شدت عمل سابق را در برابر سوریه ندارند و ضعیف‌تر شده‌اند. بشار اسد اظهار داشت: «ما قبلاً اعلام کردیم که آماده هستیم به وضعیت هرکسی که سلاح خود را زمین بگذارد، رسیدگی کرده و آن را حل و فصل کنیم. ما همچنین گذرگاه‌های انسانی برای خروج مردم ایجاد کردیم، اما تروریست‌ها این گذرگاهها را گلوله باران می‌کنند. حلب شهری است که تروریست‌ها مناطقی از آن را اشغال کرده‌اند و باید آنها را از آنجا بیرون برانیم». در مجموع، بشار اسد معتقد است که روند امور به نفع وی حرکت می‌کند، و غرب مجبور خواهد شد که وی را بپذیرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- شایعه‌سازی داعش درباره ترور «العبادی»

در حالی که حیدر العبادی برای بالا بردن روحیه نیروهای عراقی به شرق موصل رفت، داعش مدعی ترور نخست وزیر عراق و بازپس‌گیری پایگاه‌های خود شد. این در حالی است که العبادی در بازدید از منطقه برطله و قبل از آن ساحل چپ موصل تأکید کرد که به زودی خبر آزادی موصل را به مردم خواهد داد. خطبای داعش از طریق بلندگوهای مساجد شهر موصل مدعی شدند که این گروه تروریستی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق را در جریان دیدارش با نیروهای عراقی در خط اول عملیات آزادسازی نینوا ترور کرده است و این گروه تروریستی موفق به باز پس‌گیری پایگاه‌های استراتژیک خود شده که اخیراً عراقی‌ها آزاد کرده بودند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶راشا تودی- کشته شدن ۷۰ اویغور و قفقازی در حلب

فعالان اعلام کردند دست کم ۷۰ فرد مسلح با تابعیت‌های غیرسوری که از اویغورها و قفقازی‌ها بودند در غرب حلب طی یک هفته کشته شدند. همچنین ۸۶ مسلح سوری طی ۹ روز از آغاز عملیات گروه‌های مسلح که نام «حماسه بزرگ حلب» را بر آن گذاشته‌اند، کشته شده‌اند. جبهه تروریستی النصره به همراه گروه‌های تندرو و تعدادی از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه در صبح ۲۸ ماه اکتبر گذشته عملیات «حماسه بزرگ حلب» را برای شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب آغاز کردند.ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بیش از ۱۰ هزار فرد مسلح وابسته به گروه‌های تندرو را در این مناطق محاصره کرده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: