دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان انقلاب تهران وی با اعلام اینکه ممکن است عدول از ارزش‌های دینی و انقلابی در سینما به برخی برنامه‌های نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما تسری پیدا کند از سازمان مذکور خواست به این آسیب توجه کند.

عباس جعفری دولت آبادی از تعقیب قضایی یکی از افرادی که در حوزه فرهنگ و سینما با اقدامات خلاف قانون و تأثیرگذاری برخی مسؤولین فرهنگی مرتکب اقدامات مجرمانه شده بود خبر داد و اعلام کرد این پرونده در دادسرای فرهنگ و رسانه تحت رسیدگی است در حال حاضر متهم با صدور قرار وثیقه آزاد شده است.

دادستان تهران هم‌چنین اعلام کرد: با تکمیل تحقیقات پرونده یاشار سلطانی، نامبرده با تبدیل قرار تأمین آزاد شد.

اگر وزارت ارشاد درمورد ماهواره همکاری نکند، برخورد لازم می‌شود

جعفری در خصوص استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره به دو مطلب شامل اصل ماهواره و جمع‌آوری تجهیزات آن اشاره کرد و با انتقاد از اظهارات برخی مسوولان که با ارائه آمار شیوع ماهواره در جامعه، اقدامات مقابله‌ای با این معضل را نفی می‌نمایند، اظهار کرد: برخی مسوولان با ارائه آمارهایی به طور مثال این که ۶۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند، در صدد نفی اقدامات پلیس و دادستانی در مقابله با ماهواره و جمع‌آوری تجهیزات آن می‌باشند. این در حالی است که خرید، فروش، نگهداری و هر اقدام دیگری بر روی تجهیزات دریافت از ماهواره، مطابق قانون ممنوعیت بکارگیری این تجهیزات جرم تلقی می‌شود و پلیس در اجرای وظیفه ذاتی خود مکلف به جمع‌آوری تجهیزات ماهواره است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه‌ و شیوع استفاده از ماهواره در جامعه به معنای تجویز نگهداری آن نیست گفت: مسوولان نباید مانع انجام وظیفه مأمورین پلیس در مبارزه با جمع‌آوری تجهیزات ماهواره شوند.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: چنانچه وزارت ارشاد و سایر دانشگاه‌ها وظایف خود را در قبال شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و کسانی که با این شبکه‌ها همکاری می‌نمایند انجام ندهند از طریق مقتضی پیگیری و اقدام خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام اینکه تبلیغات فیلم‌ها و کالاهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند ممنوع است، اظهار کرد: مسوولان فرهنگی کشور باید دستورات قضایی دادستانی در این زمینه را اجرا نمایند.

منصوری معاون دادستان و بازپرس ویژه پرونده شبکه ماهواره‌ای جِم، در اشاره به برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های این شبکه‌ اعلام کرد: در حال حاضر شبکه جم ماهواره‌ای با ۲۳ شبکه و ۸ پایگاه فعالیت می‌کند.

وی هدف اصلی این شبکه را تاثیر گذاری بر روی خانواده‌ها اعلام نمود و افزود: اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای مشترک است و همگی براندازی نظام را مد نظر دارند، اما شبکه‌ جم به خلاف دیگر شبکه‌ها، سعی بر آن دارد که خود را منتسب به داخل کند؛ این در حالی است که اخیراً ماهیت و اهداف واقعی این شبکه توسط مدیر شبکه مالزی برملا شده است.

منصوری همکاری برخی بازیگران و مجریان ایرانی با این شبکه و تبلیغ فیلم‌ها و کالاهای ایرانی در شبکه مذکور را به نوعی همکاری با شبکه‌های معاند نظام دانست که واجد وصف مجرمانه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: