يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶جمهوریت- پیشنهاد بغداد برای کاهش تنش با آنکارا

بغداد به پیشنهادهای آنکارا برای حل اختلافات ترکیه و عراق، در پنج ماده پاسخ داده و شرط عادی‌سازی در روابط را خروج نیروهای ترکیه از عراق اعلام کرده است. بر اساس طرح بغداد، دو طرف باید به تمامیت ارضی، حق حاکمیت و ثبات یکدیگر احترام بگذارند، بعشیقه متعلق به عراق است و مدیریت اردوگاه بعشیقه نیز باید در عراق باشد، نیروهای ترکیه باید از عراق خارج شوند و مدیریت اردوگاه به عراق واگذار شود، جزئیات عقب نشینی باید با برنامه ریزی مشترک و تصمیم مشترک نظامیان روشن شود و پیشنهادات ترکیه در مورد آموزش، ارائه خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های انسانی و پزشکی بعداً در گفت‌و‌گو بین دولت‌های دو کشور بررسی شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶دیلی میل- ادعای احتمال کناره‌گیری ولادیمیر پوتین از قدرت

یک کارشناس روس نزدیک به کاخ کرملین گفته احتمالاً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به زودی و به دلیل مشکلات جسمی از سمت خود کناره‌گیری کند. والری سولوفی، تحلیلگر مسائل سیاسی روسیه گفته است که شاید پوتین به دلیل مشکلات جسمی و نیز نگرانی‌هایش از برخورد با غرب از سمتش کناره گیری کند. سولوفی درپاسخ به سوالی درباره جزئیات مشکلات جسمی پوتین، از ارائه توضیح بیشتر خودداری کرده و گفته است: «اجازه بدهید بیشتر از این چیزی نگویم، به مقدار کافی صحبت کردم، و به شما تأکید می کنم که این اطلاعات قطعی نیست و قابل تجدیدنظر است».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶الجزیره- سرکوب تظاهرات ضد دولتی در مصر

به دنبال وخامت بی‌سابقه شرایط اقتصادی در مصر از زمان ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی از بیش از دو سال گذشته، تظاهرات شدیدی در استان قاهره و سایر استان‌های مصر شکل گرفت که در آن معترضان خواستار برکناری سیسی شدند؛ اما دستگاه امنیتی مصر این تظاهرات را سرکوب کرد. در این میان در برخی مناطق شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان و بازداشت تعدادی از مخالفان «کودتا» بودیم. شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر در این میان تأکید کرد که مردم مصر ثبات توسعه و اجرای اصلاحات را انتخاب کرده و هرگونه فراخوانی خلاف این موارد را رد می‌کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶راشا تودی- شرط روسیه برای آتش‌بس دوباره در حلب

وزارت دفاع روسیه شرط برقراری آتش‌بس جدید در حلب را به اعلام آمادگی دفتر نمایندگی سازمان ملل در سوریه در خصوص ارسال کمک‌های انسانی به محله‌های شرقی شهر، تخلیه مجروحان و بیماران منوط کرد. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «تجربه آتش‌بس قبلی ثابت کرد که همه تأکید نمایندگان سازمان ملل درباره توافق قبلی با گروه‌های مسلح در حلب، صرفاً در حد حرف بود و همه محموله‌های کمک‌های بشردوستانه برای مردم حلب – از هر مرجعی که بودند – به محض نزدیک شدن به گذرگاه‌های انسانی مورد حمله گروه‌های مسلح قرار گرفتند؛ کما اینکه به دلیل مین‌گذاری در جاده‌ها از سوی گروه‌های تروریستی، کاروان کمک‌های انسانی اصلاً امکان حرکت نداشتند».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: