دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
واکنش روز
علی مطهری به انتقادها در مورد سخنان اخیرش درخصوص کنسرت در مشهد پاسخ گفت. وی اظهار کرد: من قبلا هم توضیح دادم که این صحبت ها در یک جلسه سخنرانی دانشجویی در دانشگاه سمنان بود. و بعد از آن جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی صورت گرفت، یک کسی از موضوع ممنوعیت کنسرت در مشهد مقدس سوال کرد که من گفتم این نمی شود که قانون دوگانه اجرا بشود قانون در سراسر کشور باید یکسان شود. 
البته کسی نمی گوید که داخل صحن امام رضا(ع) باید کنسرت بگذارند و بعد هم مثال زدم که یک شعر عرفانی حافظ را اگر کسی مثل آقای سراج بخواند و در گوشه ای از مشهد اجرا بشود چه اشکالی دارد .  بعد از باب مزاح برای اینکه جلسه دوساعت طول کشیده بود گفتم شاید اگر امام رضا(ع) هم بودند در این کنسرت شرکت می کردند. 
منتهی حضاری که در جلسه بودند این موضوع را توهین تلقی نکردند. ولی بعد خبری منتشر شد با این تیتر که اگر امام رضا(ع) بودند در کنسرت شرکت می‌کردند. این یک برداشت دیگری است. شاید بهتر بود که من این حرف را نمی‌گفتم ولی این کار شیطنت بود که این خبر را اینگونه تنظیم کنیم و این کار درستی نبود. حتی امام خمینی(ره) هم در سرود شهید مطهری که در مقابل ایشان اجرا شد شرکت کردند و به این کار اعتراضی نکردند.
علی مطهری پیش از این نیز درخصوص اظهارات اخیر امام جمعه مشهد درباره اجرای کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی، گفته بود: درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.
مطهری درباره شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلاً معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ‌جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست.
نایب رئیس مجلس درباره اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا (ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: