يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- پارلمان اروپا، ترکیه را تهدید کرد

رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «اتحادیه اروپا باید به تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه به دلیل پیگرد گروه‌های مخالف فکر کند». مارتین شولتز گفت: «ما در اتحادیه اروپا باید تحریم‌های اقتصادی که می‌توان علیه ترکیه وضع کرد، مد نظر داشته باشیم. اصلاح اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا که ترکیه عضو آن است، باید قبل از سال جاری اتفاق بیفتد. نمی‌توانم تصور کنم که بعد از موجی از بازداشت مخالفان و روزنامه‌نگاران این اتحادیه را گسترش دهیم». شولتز افزود: «اگر آنکارا مجازات اعدام را بازگرداند، اتحادیه اروپا مذاکرات سختی را درباره روند عضویت این کشور در این اتحادیه خواهد داشت». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶الجزیره- مهلت ارتش سوریه به تروریست‌ها در حلب

ارتش سوریه به مخالفان مسلح در حلب ۲۴ ساعت مهلت داده تا برای تضمین حفظ جانشان این شهر را ترک کرده و سلاح خود را زمین بگذارند. نیروهای ارتش سوریه به تروریست‌ها نسبت به آغاز «حمله‌ای استراتژیک» هشدار داده‌اند که قرار است با استفاده از سلاح‌های بسیار دقیق همزمان با پایان ضرب الاجل تعیین شده، انجام شود. از سوی دیگر، مخالفان مسلح سوریه ادعا کردند که ۱۳ نیروی ارتش سوریه را در غرب حلب کشته‌اند. ارتش سوریه در ادامه پیشروی گسترده خود در غرب حلب بعد از درگیری‌های شدید با مخالفان مسلح و تروریست‌های جیش الفتح توانست تمامی مقرهایی را که در این محور از دست داده بود، پس بگیرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶سومریه نیوز- «الجزیره»، تنها شبکه مجاز از نظر داعش!

احمد الجبوری با بیان اینکه شبکه قطری «الجزیره» همچنان به حمایت خود از داعش ادامه می دهد، گفت داعش به اهالی مناطق تحت تصرف خود در نینوا اجازه می‌دهد که فقط شبکه الجزیره را مشاهده کنند. احمد الجبوری، نماینده پارلمان عراق در سخانی اعلام کرد که شبکه قطری «الجزیره» همچنان به حمایت های خود از گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهد. این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: به نظر می‌رسد که الجزیره تنها شبکه مجاز در نزد داعش باشد؛ چراکه این گروه تروریستی به اهالی مناطق تحت تصرف خود در استان نینوا اجازه می‌دهد فقط شبکه الجزیره را مشاهده کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶رای الیوم- کنفرانس گسترده معارضین سوری با نظارت روسیه

برخی منابع آگاه در میان معارضین سوری اعلام کردند که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنفرانس گسترده با حضور چهره‌هایی از مخالفان داخلی و خارجی سوریه در دمشق و با نظارت روسیه و همکاری دولت سوریه انجام شده است. این منابع افزودند هماهنگ کننده کل این کنفرانس در خارج احمد الجربا، رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوری و رئیس فعلی جریان «الغد» است و وی در راستای برگزاری این کنفرانس، تماس‌های متعددی با مقامات روس داشته و با تضمین‌های طرف روسی در کنفرانس دمشق حاضر خواهد شد. الجربا در حال حاضر با چهره‌هایی از مخالفان سوریه در خارج در راستای راضی کردن آن‌ها برای حضور در کنفرانس در تماس است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: