دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
رئیس قوه قضاییه: نحوه تعامل کاندیداها در این مسابقه انتخاباتی یک سقوط اخلاقی تمام عیار بود و نشان داد که ترویج اخلاق سکولار نتیجه ای جز این ندارد و مردم ناچارند بین بد و بدتر یا فاسد و فاسدتر یکی را انتخاب کنند. اینکه یک نظام سیاسی به نقطه ای برسد که مردم ناچار باشند همیشه بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند یعنی آن نظام به بن بست رسیده است.
رئیس دستگاه قضا اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در دوران رقابت را عجیب و افشاگرانه توصیف کرد و افزود: هر آنچه را که جمهوری اسلامی با صراحت درباره رهبران آمریکا و سیاست های این کشور اعلام می کرد، این دو کاندیدا به زبان آوردند. مردم آمریکا به کسی رای دادند که هیئت حاکمه این کشور را فاسد و موجب بدبختی آمریکا می داند بنابراین نتیجه انتخابات این کشور یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه آمریکا و سیاستهای آن بود.
آیت الله آملی لاریجانی اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را موجب به چالش کشیده شدن لیبرال دموکراسی دانست وافزود: کل ساختار سیاسی آمریکا نزد مردم این کشور مورد سوال قرار گرفته است و برای آنها قابل هضم نیست که یکی از کاندیداها رای اکثریت را کسب کند اما کاندیدای دیگر پیروز انتخابات شود!
رئیس قوه قضاییه نمایش سقوط اخلاقی سیاستمداران و دولتمردان آمریکا را از مهمترین نتایج رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برشمرد و تصریح کرد: نحوه تعامل کاندیداها در این مسابقه انتخاباتی یک سقوط اخلاقی تمام عیار بود و نشان داد که ترویج اخلاق سکولار نتیجه ای جز این ندارد و مردم ناچارند بین بد و بدتر یا فاسد و فاسدتر یکی را انتخاب کنند. اینکه یک نظام سیاسی به نقطه ای برسد که مردم ناچار باشند همیشه بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند یعنی آن نظام به بن بست رسیده است.
آیت الله آملی لاریجانی در مورد اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا پیرامون برجام نیز اظهار کرد: برجام یک برنامه اقدام مشترک است که از نظر ما در مجموع اشکالی نداشت ولی در مقام اجرا با موانع و مشکلاتی روبرو شد. ما نمی گوییم که جمهوری اسلامی از برجام  نفعی نمی‌برد اما در مجموع منتی بر سر ایران نیست که حالا یک نفر بگوید برجام را پاره می‌کنیم. چنین کاری اثری برای جمهوری اسلامی ندارد زیرا در موازنه ایجاد شده سنگینی کفه ترازو به سمت ایران نیست که حالا با تهدید برجام منافع ایران با چالش مواجه شود.
رئیس دستگاه قضا افزود: بی تردید مسئولان جمهوری اسلامی منافع و استقلال کشور را به آمدن این و آن گره نمی زنند. ما باید به فکر استقلال کشور باشیم و روی پای خود بایستیم. چشم دوختن به دیگران نه تنها برای ما سودی ندارد بلکه برای منافع کشور مضر است. ما ان شاءالله قدم به قدم سیاست استقلال محور خود را با اتکا به نیروهای داخلی و استعدادهای کشور به پیش می بریم و انتخاب افراد در کشورهای دیگر تاثیری به حال ما ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: