يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ایندیپندنت- وزیر خارجه انگلیس: ترامپ یک فرصت است

وزیر امور خارجه انگلیس با دفاع از ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان یک «فرصت» گفت که موارد بسیاری برای امیدواری وجود دارد. بوریس جانسون در نشست بروکسل برای بررسی نتایج شوک‌آور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت نکرد و با سرزنش اروپایی‌ها مواجه شد. جانسون امروز با سفر به بروکسل برای شرکت در نشست عادی وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که موارد بسیاری برای امیدواری انگلیس و اروپا وجود دارد. نشست اضطراری روز یکشنبه برای بررسی واکنش اروپا در قبال آمریکا پس از پیروزی ترامپ بود که عدم حضور بوریس جانسون موجب شد تا جمعی از مقام‌ها از جمله فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا او را سرزنش کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶راشا تودی- احتمال استفاده مجدد روسیه از پایگاه «نوژه»

یک نماینده پارلمان روسیه گفت که امکان از سرگیری گفت‎وگوهای این کشور با ایران برای استفاده از پایگاه هوایی همدان وجود دارد. ویکتور اوزیروف روز دوشنبه گفت: «امکان اینکه گفت و گوهای مسکو با تهران برای استفاده از پایگاه هوایی همدان از سر گرفته شود وجود دارد». وی افزود که مسکو و تهران قصد دارند که موضوع امضای قرارداد نظامی به ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار را بررسی می کنند. اوزیروف اظهار داشت که روسیه در چارچوب این قرارداد نظامی می تواند تانک هایی از نوع تی-۹۰ و بالگرد به ایران تحویل دهد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی موصل

بسیج عراق، مرحلۀ سوم عملیات آزادسازی غرب موصل را شروع کرد. احمد الاسدی، سخنگوی رسمی بسیج عراق، روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به همت مجاهدان و دلاورمردی مرزبانان و شجاعت بسیج مردمی که ندای مبارزه با تروریسمِ داعش را سر داده اند، سومین مرحله از عملیات بسیج برای آزادسازی غرب موصل آغاز شد. الاسدی از مردم عراق و به ویژه مناطق اشغال شده خواست به حمایت و پشتیبانی همه جانبه از مبارزانی که برای آزادی آن‌ها می آیند، مبادرت کنند تا یک پیروزی بی نظیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶آبزرور- تاکتیک جدید داعش با استفاده از زنان

گروه تروریستی داعش پس از متحمل شدن ضربه هایی سنگین به ویژه در عراق، تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته است. این گروه تروریستی در سایه شکست‌های سنگین، در حال استفاده از زنان انتحاری در خطوط مقدم است. این درحالی است که داعش تا پیش از این از زنان در عملیات انتحاری و صحنه نبرد استفاده نمی‌کرد. آبزرور خاطرنشان کرد که این تاکتیک جدید، سرویس‌های امنیتی را با چالش جدیدی مواجه کرده است. این روزنامه انگلیسی در همین راستا به عملیاتی اشاره کرد که قرار بود ۴ زن ۱۹ تا ۳۹ ساله در پاریس انجام دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: