يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶الیوم السابع- اعلام شرایط سفر گردشگران ایرانی به مصر

یک منبع مسئول مصری از امکان سفر گردشگران ایرانی به این کشور در آغاز سال جدید میلادی خبر داد. وی افزود ضوابط سفر گردشگران ایرانی به مصر همان ضوابطی است که برای ورود گردشگران عراقی و الجزایری برای سفر به مصر در نظر گرفته است و به آنها ویزای یک ماهه تروریستی داده می‌شود. این منبع در ادامه اظهار داشت که درخواست صدور ویزا و ورود به مصر باید به یکی از شرکتهای گردشگری مورد اعتماد وابسته به گروههای گردشگری ارائه شود. وی خاطرنشان کرد که گذرنامه گردشگران ایرانی در فرودگاه قاهره تحویل گرفته می‌شود و سپس هنگام خروج به آنها داده می‌شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶وستی- دردسرهای معاون جوان وزیر کشور اوکراین

وزیر کشور اوکراین معاونی ۲۴ ساله را برای خود برگزیده که به چالشی جدی در رسانه‌ها و مطبوعات این کشور مبدل شده است. آنستاسیا دییوا که جوانترین مقام دولتی اوکراین می‌باشد و در سمت معاون وزیر کشور انتخاب شده، با انتقاد بسیاری به دلیل آنچه که عدم آگاهی کامل از مسائل روز سیاسی و تجربه کم در این سمت حساس می‌باشد، روبه‌رو شده است. انتشار ناگهانی تصویر این دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی به صورت عریان و در شرایط غیر معمول موجی از اعتراض را در میان کاربران اینترنتی و مردم اوکراین به همراه داشته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- موضع جدید نخست‌وزیر انگلیس درباره ترامپ

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد، رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا باعث تغییر شکل جهان در عرض یک سال شده است. ترزا می در یک سخنرانی مهم درباره سیاست خراجی در یک اجلاس سالانه در شهر لندن گفت: تغییر در جهان احساس می‌شود و این وظیفه سیاستمداران است که به آن پاسخ بگویند. وی خاطر نشان کرد، انگلیس حامی تجارت آزاد و در عین مدیریت نیروی جهانی سازی برای آن که به نفع همه کار کند، است. این سخنرانی ترزا می در حالی صورت گرفته که هلن بوور، سخنگوی وی گفت، دولت انگلیس خواهان روابط مؤثر، قدرتمند و کاری با رئیس جمهور جدید آمریکا است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶الجزیره- حکم اعدام محمد مرسی لغو شد

دادگاه تجدیدنظر مصر حکم‌های اعدام و حبس ابد محمد مرسی و شماری از رهبران اخوان‌المسلمین را لغو کرد. رئیس جمهور برکنار شده مصر در پرونده معروف به «حمله به زندان» به اعدام محکوم شده بود که دادگاه تجدید نظر دستور لغو این حکم و محاکمه مجدد مرسی و دیگر متهمان این پرونده را صادر کرد. پرونده حمله به زندان ۱۲۹ متهم دارد که ۹۳ نفر از آن‌ها تحت تعقیب هستند و مصر ادعا می‌کند آنها وابسته به حزب الله و اخوان المسلمین هستند. دادگاه جنایی قاهره در سال ۲۰۱۵ محمد مرسی، «محمد بدیع» رهبر اخوان و ۴ تن از رهبران این گروه را به صورت حضوری به اعدام محکوم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: