دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اصلاح طلبان با دوقطبی سازی فضا به اصولگرایان ظلم کردند. حجت الاسلام مصباحی مقدم درخصوص اینکه چرا بعد از دوران احمدی نژاد جریان اصولگرایی به طور کامل مترادف با تندروی قرار گرفت اظهار کرد: این ظلمی است که جریان رقيب در مورد ما مرتکب شد. در واقع جریان اصلاح طلب برای اینکه موقعیت سیاسی خودش را تقویت کند و برای اینکه آرای بیشتری را از مردم به سمت خودش جلب کند؛ دست به دو قطبی سازی زد. یک قطب احمدی نژاد بود و آن را مترادف با اصولگرایی قرار داد و یک قطب خودشان.
این فعال اصولگرا با بیان اینکه آن ها خودشان را مجموعه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان تعریف کردند اظهار کرد: اصلاح طلبان در این دو قطبی سازی ظلمی را متوجه یک مجموعه عظیمی از اصولگرایی کردند که احمدی نژاد را قبول نداشت و پای ایشان حاضر نبودند هزینه کنند. این در رسانه ها و افکار عمومی مطرح شد و توانستند با این دوقطبی سازی انتخابات مجلس دهم را رقم بزنند و آرای بیشتری را خصوصا در تهران به دست آورند و کل لیست ما را مورد حمله قرار دهند .
وی تاکید کرد: نقش جریان اصلاح طلبی درتندروی بیشتر بود ، تندروى هاى اصلاح طلبان فراموش نمى شود . تندروى ها مردم را از جريان اصلاح طلب دور كرد. ما تقابل جدی و روشنی یا احمدی نژاد داشتیم. ما تا پای استیضاح ایشان پیش رفتیم؛ چطور میشد گفت ما تابع ایشان بودیم .
سخنگوی جامعه روحانیت همچنین افزود: مواضع تندروانه اصولگرایان به ما نميچسبد . طیف وسیعی از اصولگراها که هم سو با جامعه روحانیت هستند به طور تاریخی و سنتی میانه رو و معتدلند. ظهور و بروز این اعتدال هم در شخصیتی نظیر آیت الله مهدوی کنی متبلور بوده و امروز در شخصیت آیت الله موحدی کرمانی . همچنان میبینید که رهبری جریان معتدل را به دست دارد؛ بنابراین چرا ما باید این برچسب هایی که برخی مایلند بزنند را به خودمان بگیریم و بزنیم.
باهنر نقش عسگر اولادی را بازی می‌کند
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درخصوص نقش باهنر در ایجاد ائتلاف میان جریان های اصولگرایی اظهار کرد: باهنر نقش ویژه ای دارد. ایشان جای مرحوم عسگر اولادی قرار گرفته و مورد احترام مجموعه بزرگی از اصولگرایان است. در خصوص اظهارات باهنر در مورد انتخابات هم لازم نیست که افراد تمام اظهار نظرهایشان را با ما هماهنگ کنند. باهنر یک سیاست مدار است و دارای قدرت تحلیل. این است که هرتحليلي میکند لازم نیست با ما هماهنگ کند.
وی همچنین درمورد نهی احمی نژاد از نامزدی گفت:  نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری در انتخابات بعدی به نظر من به نفع اصولگرایان تمام شد؛ چون اصولگرایان در این شرایط راحت تر میتوانند پیرامون یک فرد به ائتلاف برسند.حضور او در انتخابات موجب انشقاق میشد. چون بالاخره بخش مهمی از جریان اصولگرا او را قبول نداشت و اگر او حضور پیدا میکرد میشد دو کاندیدا از یک جریان .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: