يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- آتش‌بس ۴۸ ساعته یمن از امروز آغاز شد

طبق اعلام منابع رسانه‌ای، آتش‌بس ۴۸ ساعته‌ای که ائتلاف سعودی در یمن اعلام کرده بود، رسماً آغاز شده است. بر اساس گزارش‌ها، پیشتر ائتلاف تحت رهبری سعودی اعلام کرده بود که به مدت ۴۸ ساعت حملات خود به مناطق مختلف یمن را متوقف می سازد. طبق اعلام این ائتلاف، توافق آتش‌بس همچنین شامل ارسال کمک های بشردوستانه به برخی مناطق یمن و همچنین شکسته شدن محاصره بعضی از مناطق می شود. آغاز رسمی آتش‌بس در حالی است که برخی از اخبار ضد و نقیض همچنان حاکی از تداوم حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های یمن هستند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶راشا تودی- رسوایی جدید گریبان‌گیر نتانیاهو می‌شود

منابع اسرائیلی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو احتمالا به دلیل خرید زیردریایی‌هایی از یک شرکت آلمانی که در پرونده‌های مشکوکی دست دارد، با رسوایی جدید روبرو خواهد شد. شرکت آلمانی که اخیراً این رژیم چند زیردریایی از آن خریداری کرده، در پرونده‌های مشکوکی دست دارد؛ پرونده‌هایی که شامل پرداخت رشوه به طرف‌های مختلفی در سرتاسر جهان برای خرید این زیردریایی‌هاست. اخیراً نتانیاهو قراردادی را با یک شرکت آلمانی برای خرید سه زیردریایی «دلفین» امضا کرد. اسرائیل چند سال پیش نیز شش زیردریایی از این شرکت خریداری کرده بود. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه این قرارداد را امضا کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶دیلی استار- هشدار رئیس‌جمهور روسیه به «ناتو»

رئیس‌جمهوری روسیه به ناتو هشدار داد که برای دفاع از روسیه و حفظ موازنه قدرت هر کاری انجام خواهد داد. ولادیمیر پوتین همچنین ناتو را «به شدت خطرناک» توصیف کرد. پوتین در دیداری با فرماندهان نظامی روسیه حضور داشت، از غرب بابت نادیده گرفتن توافقات مربوط به استقرار سامانه‌های موشکی انتقاد کرد و هدف از این اقدام را کسب مزیت در برابر روسیه دانست. وی گفت: «هدف ما خنثی‌سازی هر گونه تهدید نظامی علیه امنیت روسیه، از جمله تهدیدهای مربوط به ایجاد پدافند دفاع موشکی است. ما کماکان هر گونه اقدام لازم برای حفظ موازنه راهبردی قدرت را انجام خواهیم داد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶بلومبرگ- دوستی میلیاردر سعودی با دختر ترامپ

شاهزاده ثروتمند سعودی، ضمن ابراز امیدواری درباره آینده روابط عربستان با آمریکا در دوران ترامپ، از روابط خود با خانواده رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پرده برداشت. ولید بن طلال در گفت‌و‌گویی تلویزیونی به روابط خود با دونالد ترامپ، به‌ویژه در زمینۀ اقتصادی، اشاره کرد. او همچنین ایوانکا، دختر ترامپ را فردی نزدیک به خود دانست و گفت ایوانکا مثل یک دوست برای اوست. وی افزود: «رابطۀ من و ترامپ قدمتی ۲۵ ساله دارد. من یک هتل و یک کشتی از او خریده‌ام. بعد از انتخابش نیز بلا فاصله با او تماس گرفتم و به او تبریک گفتم. فکر می‌کنم ما اختلافاتی را که در زمان رقابت‌های انتخاباتی وجود داشت، پشت سر گذاشته‌ایم».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: