دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
پیگیری روز
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از نشست مشترک شهردار تهران و متقاضیان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در هفته سوم آذرماه خبر داد.
علیم یارمحمدی در اینباره گفت: با رفع ابهام رسیدگی همزمان تحقیق و تفحص از شهرداری و رسیدگی به این پرونده در قوه قضاییه، نشست مشترک محمدباقر قالیباف شهردار تهران و متقاضیان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پس از تعطیلات اربعین حسینی، شهادت امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) برگزار می‌شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: در این جلسه شهردار تهران به ابهامات و سوالات متقاضیان تفحص پاسخ خواهد و در صورت قانع کننده نبودن پاسخ‌های قالیباف تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.
گفتنی است پیش تر محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز تعدادی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بود: درحالی که برخی از اعضای کمیسیون عمران مدعی شده بوند باتوجه به ورود قوه قضاییه به پرونده تخلفات شهرداری در واگذاری املاک عمومی پایتخت، امکان انجام تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران وجود ندارد و به‌لحاظ آیین‌نامه‌ای مجلس بعد از ورود قوه قضاییه نباید تفحص خود را ادامه دهد، آقای لاریجانی با اظهار تعجب از این ایرادی که ازسوی برخی نمایندگان وارد شده، گفتند که تحقیق و تفحص از شهرداری منافاتی به بررسی پرونده املاک توسط قوه قضاییه ندارد.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان تهران همچنین یادآور شد: حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نیز چندی پیش اخبار منتشر شده از قول خود درباره منتفی شدن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را تکذیب و تاکید کرده بود که او با اشاره به این ایراد آیین‌نامه‌ای که برخی از اعضای کمیسیون عمران مطرح کرده بودند، صرفاً از تعویق انجام این تفحص صحبت کرده بود.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حساب، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در اولین جلسه کمیسیون عمران در دستور قرار می‌گیرد و همه اخباری که درباره منتفی شدن این خبر منتشر شده، کذب است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: