يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶رویترز- خنثی شدن یک عملیات تروریستی در فرانسه

وزیر کشور فرانسه از کشف و خنثی سازی یک عملیات تروریستی در این کشور خبر داد. برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه امروز از کشف و خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در این کشور خبر داد. وزیر کشور فرانسه در این زمینه اعلام کرد: دستگیری‌های پلیس فرانسه باعث شد تا یک اقدام تروریستی که مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود، کشف و خنثی گردد. برنارد کازنیو در ادامه افزود: تحقیقات پلیس در این باره نشان خواهد داد که این حمله تروریستی اقدامی هماهنگ با هدف عملیات همزمان علیه چندین نقطه بوده است یا تنها منطقه‌ای مشخص در خاک ما را هدف قرار داده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶الاخبار- بن‌بست در مذاکرات تشکیل دولت لبنان

منابع لبنانی اعلام کردند که مذاکرات برای تشکیل دولت سعد حریری به بن بست رسیده و حزب الله پیشنهاد داده که برای خروج از این بن بست دولتی متشکل از ۳۰ وزیر تشکیل شود. طی دو روز گذشته تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان به ریاست سعد حریری کمتر شده است و احتمالاً بحث جدی در این باره به روزهای آینده موکول خواهد شد. مذاکرات تشکیل دولت با چند مانع روبرو شده است: مخالفت جریان آزاد ملی و القوات اللبنانیه با دادن یکی از پست‌های انرژی، ارتباطات و کار به جریان المرده به ریاست سلیمان فرنجیه.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶رای الیوم- درخواست بارزانی برای انتخاب رئیس جدید اقلیم کردستان

رئیس اقلیم کردستان عراق که دوره ریاستش چند وقت پیش به پایان رسید، خواهان انتخاب رئیس جدیدی برای این اقلیم شد. مسعود بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حل مشکلات اقلیم کردستان در مذاکره میان احزاب نهفته است و باید ریاست جدیدی برای پارلمان انتخاب شود تا فعالیت خود را ازسر بگیرد. تمامی احزاب نیز باید با تشکیل دولت جدید و انتخاب شخصیتی برای در اختیار گرفتن پست ریاست اقلیم تا زمان برگزاری انتخابات جدید موافقت کنند. بارزانی گفت: من طی روزهای گذشته با سیاستمداران و دانشگاهیان صحبت کردم. حل بحران‌های اقلیم کردستان عراق نزد من است و من می‌توانم این مشکلات را حل کنم.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶ریانووستی- هشدار رئیس‌جمهور روسیه به ناتو

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو تدابیر متقابلی را در واکنش به توسعه ناتو اتخاذ خواهد کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در سخنانی تأکید کرد: روسیه به توسعه سازمان ناتو با تدابیر متقابل واکنش نشان خواهد داد. پوتین در ادامه تصریح کرد: چرا ما به توسعه ناتو این قدر با حساسیت واکنش نشان می‌دهیم؟ ما نگران روند تصمیم‌گیری ناتو هستیم. یک عضو جدید ناتو مقاومت در برابر فشارهای آمریکا را سخت و دشوار می‌بیند و این مسئله منجر به استقرار سامانه دفاع موشکی، پایگاه‌های جدید و حتی سامانه‌های تهاجمی در خاک آن کشور می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: