دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
جنجال ها بر سر لغو سخنرانی علی مطهری و علت آن همچنان ادامه دارد. امروز علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفته است که دادستان این استان علت آن را نامه واصله از اطلاعات سپاه اعلام کرده است. موضوعی که ساعتی بعد از سوی سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه تکذیب شد. 
رشیدیان در مصاحبه با ایسنا اظهار کرد: جلوگیری از برگزاری مراسم اربعین در مشهد الرضا(ع) با سخنرانی نایب رئیس محترم مجلس که خود فرزند یکی از مفاخر استان هستند، آن هم توسط مقام قضایی به صرف یک گزارش تایید نشده و با عنوان پیشگیری از وقوع جرم، بدون هماهنگی با سایر دستگاه‌های مدیریتی استان، اقدامی مذموم و ناشایست بود.
وی تصریح کرد: بنده با توجه به تاکید وزیر محترم کشور دائر بر حل مشکل، شخصا موضوع را پیگیر شده و با مدیر کل دادگستری استان تماس تلفنی برقرار کردم که ایشان ضمن اشاره به جریان صدور حکم مذکور به اظهارات دادستان که بر اساس مکاتبه اطلاعات سپاه مبنی بر احتمال بروز برخی تخلفات انجام شده اشاره فرمودند و مقرر شد موضوع را مجددا شخصا با دادستان محترم مورد بررسی قرار داده و نتایج آن  را به اینجانب اعلام نمایند.
وی با بیان اینکه مبنای عمل دادستانی مرکز استان براساس مکالمه ریاست دادگستری نامه واصله از همکاران محترم اطلاعات سپاه بوده است، تصریح کرد: با توجه به گزارشات اخذ شده از اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی در استان و مطالعه مکاتبه معاون اطلاعات سپاه که به استانداری ارسال شده بود، وقوع هیچ حادثه و جرمی در این مراسم عزاداری پیش‌بینی نشده بود و درخواستی مبنی عدم برگزاری یا لغو مراسم در آن درج نشده بود.
اما ساعتی بعد سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار مبنی بر نقش اطلاعات سپاه مشهد در لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس تاکید کرد: در تماسی که با فرمانده سپاه خراسان رضوی داشتم او اظهار کرد که اطلاعات سپاه خراسان هیچگونه نقشی در لغو این سخنرانی نداشته است.
سخنگوی سپاه در ادامه به نامه‌ ارسالی از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی به استانداری و دادستان مشهد درخصوص برگزاری مراسم سخنرانی علی مطهری اشاره و اظهار کرد: یک هفته پیش از تاریخ برگزاری مراسم سخنرانی نائب رئیس مجلس، با توجه به اینکه احتمال طرح بیاناتی که می‌تواند بستری برای جنجال آفرینی و سوء استفاده در استان فراهم کند، وجود دارد، اطلاعات سپاه خراسان رضوی طی نامه‌ای به استانداری و دادستانی مشهد توصیه‌ می‌کند که بهتر است که به سخنران مدعو یادآور شود که با توجه به ایام اربعین حسینی و شرایط مذهبی شهر مشهد، مراسم به گونه‌ای برگزار شود که بستری برای سوء استفاده فراهم نشود.
همچنین امروز حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: رئیس قوه قضائیه به محسنی اژه‌ای دستور پیگیری و بررسی موضوع لغو سخنرانی مطهری را داده و منتظر بررسی و اعلام نتیجه قوه قضائیه هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: