چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶رویترز- انگلیس: به توافق هسته‌ای پایبندیم

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که لندن به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پایبند می‌ماند و برای حفظ این توافق با دولت جدید آمریکا همکاری خواهد کرد. بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی‌اش در مجلس عوام این کشور، گفت که به دنبال همکاری با دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب آمریکا در راستای موفقیت توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است. ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و حتی گفت که آن را پاره خواهد کرد. جانسون در ادامه اظهاراتش گفت: «ما باید نسبت به تعامل خود در این توافق خوشبین باشیم و آن را در مسیر نگه داریم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶نیویورک تایمز- راه‌حل متفاوت ترامپ برای بحران سوریه

دونالد ترامپ وقایع جاری در سوریه را «جنون آمیز» خواند و بر ضرورت حل و فصل بحران این کشور تاکید کرد. ترامپ روز سه شنبه در گفت وگو با روزنامۀ آمریکایی «نیویورک تایمز»، خاطر نشان کرد: «آمریکا، ناچار است که کشمکش ها در سوریه را حل و فصل کند». وی در خصوص دیدگاهش دربارۀ چگونگی حل و فصل بحران سوریه گفت: «دیدگاه من در این زمینه، با دیدگاه همگان متفاوت است». دونالد ترامپ سپس با تأکید بر این که ایجاد کشورهای جدید، نفعی برای آمریکا ندارد، خاطر نشان کرد: «ما نباید ملت ساز باشیم». ترامپ دربارۀ راه حل خود برای برون رفتِ سوریه از بحران، توضیح نداد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶المنار- سیسی: از ارتش سوریه حمایت می‌کنیم

عبدالفتاح سیسی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اعزام نیروهای ارتش مصر به سوریه، اظهار داشت: «اولویت ما آن است که ارتش‌های ملی را در کشورهای مختلف حمایت کنیم؛ مثلاً ارتش لیبی را در سیطره بر خاک این کشور و برخورد با عناصر افراط‌‌گرا و ایجاد امنیت یاری دهیم... همین امر در مورد سوریه هم صادق است و ما از ارتش سوریه و همچنین ارتش عراق حمایت می‌کنیم». وی در عین حال با اشاره به حساسیت‌هایی که ممکن است در پی اعزام نیروهای مصری به سوریه پدید آید، گفت: «در چنین حالت‌هایی ترجیح می‌دهیم که نیروهای ملی در هر کشور، حفظ امنیت و ثبات را بر عهده داشته باشند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶النشره- رایزنی لاوروف و کری درباره بحران سوریه

سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا در جریان تماسی تلفنی، در خصوص آخرین تحولات سوریه با یکدیگر رایزنی کردند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به صورت تلفنی با جان کری، همتای آمریکایی خود گفت‌و‌گو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند. طبق اعلام رسانه‌ها، بحث و تبادل نظر در خصوص مناطق واقع در شرق حلب از جمله محورهای اصلی گفت‌و‌گوهای دو طرف بوده است. دو طرف در جریان این تماس تلفنی بر لزوم عملیاتی شدن درخواست شورای امنیت مبنی بر آغاز مذاکرات سوری ـ سوری بدون مطرح کردن هیچ‌گونه پیش شرط، تأکید کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: