چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶دویچه وله- اردوغان اتحادیه اروپا را تهدید کرد

در پی توصیه پارلمان اروپا مبنی بر توقف مذاکرات پیرامون عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، رجب طیب اردوغان کشورهای اروپایی را تهدید کرد که مرزهای ترکیه را برای ورود پناهجویان به اروپا باز خواهد کرد. رئیس‌جمهور ترکیه در سخنان روز گذشته خود در استانبول اظهار داشت: «گوش کنید! اگر شما (اتحادیه اروپا) بیشتر جلو بروید، مرز‌ها باز خواهند شد. این را به خاطر بسپارید». به نظر می‌رسد، مقصود اردوغان از «جلو‌تر رفتن» اتحادیه اروپا، اجرای مصوبه پارلمان اروپا از سوی دولت‌های عضو اتحادیه است. در حال حاضر، این مصوبه لازم‌الاجرا نیست، ولی به عقیده تحلیلگران، پیامی روشن برای دولت ترکیه در بردارد. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- موافقت پارلمان عراق با ادغام حشدالشعبی در ارتش

پارلمان عراق در جلسه امروز خود با اجماع حاضران در این جلسه با ادغام نیروهای حشد الشعبی در ارتش و دیگر نهادهای نظامی عراق موافقت کرد و به این ترتیب این نیرو‌ها به عنوان نیروهای رسمی در دولت عراق به کار گرفته خواهند شد. در جلسه امروز پارلمان عراق نمایندگان جریان‌ اهل سنت پارلمان که بیشتر تحت رهبری خاندان نجیفی هستند، از حضور در جلسه خودداری کردند که این امر می‌تواند در آینده به تنش‌های سیاسی به ویژه در استان نینوا و شهر موصل دامن بزند. این قانون جنجال برانگیز که تاکنون نیز باعث ایجاد تنش‌های سیاسی مختلفی در عراق شده، از سوی برخی جناح‌ها رد شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶بیلد- ارتش آلمان به دنبال یافتن جایگزین «اینجرلیک»

منابع آلمانی از بررسی‌های ارتش آلمان برای یافتن جایگزینی به منظور انتقال تورنادوهای شناسایی خود از اینجرلیک ترکیه خبر داده و گزینه‌های احتمالی را کشورهای قبرس، اردن و کویت می‌نامند. ظاهراً مناقشات طولانی مدت آلمان با ترکیه عواقبی داشته است و حالا ارتش آلمان بازگشت تورنادوهای خود از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به شرایط سیاست داخلی در ترکیه ارتش آلمان نقل مکان تورنادوهای شناسایی مستقر در پایگاه اینجرلیک که به منظور کمک به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه در این منطقه مستقر شده بود را مد نظر قرار می‌دهد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶سومریه نیوز- سرنگونی پهپاد داعش در موصل

یروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) بامداد روز پنجشنبه از سرنگونی یک فروند هواپیمای هدایت شونده داعش در موصل در شمال عراق خبر دادند. این هواپیما در شهرستان تلعفر در غرب شهر موصل سرنگون شده است. منابع آگاهی که خواستند نامشان فاش نشود به این پایگاه خبری گفته‌اند که این هواپیما حامل دوربین عکاسی بوده و داعش از آن برای رصد نیروهای نظامی عراقی و اجرای عملیات‌های خود استفاده می‌کرده است. در همین راستا، ابومهدی المهندس روز جمعه پنجم آذرماه (۲۵ نوامبر) اعلام کرد که فرودگاه شهرستان تلعفر در استان نینوا روزانه هدف خمپاره‌های گروهک تروریستی قرار می‌گیرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: