جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
در شرایطی که به تدریج کابینه دونالد ترامپ در حال تکمیل شدن است و تا کنون چندین پست کلیدی و اساسی برای رئیس جمهور آینده مشخص شده، تعیین وزیر امور خارجه که شاید بسیاری از کشورهای دنیا منتظر آن هستند، تبدیل به یک چالش برای تیم انتقال قدرت شده و در میان مشاوران دونالد ترامپ اختلاف نظر ایجاد کرده است. 

با وجود اینکه تاکنون چندین اسم برای گزینه وزارت خارجه مطرح شده است، اکنون گویا رقابت میان رودی جولیانی و میت رامنی به شکلی اساسی برای این پست در جریان است. طرفداران میت رامنی با تاکید بر چهره بین المللی وی معتقدند که انتخاب وی برای این پست می‌تواند یک سیگنال اطمینان بخش برای کل کشور آمریکا باشد و از سویی نشان دهنده انعطاف دونالد ترامپ در انتخاب‌ها برای کابینه خود باشد. از سویی گزینه رودی جولیانی در نظر این عده با مشکلات بسیار از جمله احتمال عدم قبول و تایید از سوی سنا همراه است. 

این در حالی است که برخی از نزدیکان و وفاداران به دونالد ترامپ از جمله نیوت گنگریچ معتقدند که انتخاب میت رامنی یک اشتباه بزرگ است که منجر به بروز و شدت گیری انتقادات عمومی از دونالد ترامپ خواهد شد.  در عین حال، گفته می‌شود تعدادی دیگر از نزدیکان به دونالد ترامپ اسامی دیگری را نیز برای این مقام مطرح کرده‌اند که در میان آن‌ها نام دیوید پترائوس ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که روز چهارشنبه هفته گذشته بیان کرده بود که آماده بر عهده گرفتن مقام در دولت ترامپ است، نیز به چشم می‌خورد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: