جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶آناتولی- گفت‌و‌گوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه

به گفته یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش شب گذشته طی تماسی تلفنی درباره تحولات اخیر در کشور جنگ‌زده سوریه و اقدامات برای یافتن راه‌حلی برای خاتمه دادن به بحران انسانی در شهر حلب در سوریه، گفت‌وگو کردند. پیش از این نیز سران این دو کشور طی تماس تلفنی دیگر در روز جمعه درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌وگو کرده بودند. از جمله مسائلی که در این تماس تلفنی مورد گفت‌وگو قرار گرفت موضوع حمله به نیروهای ترکیه‌ای در نزدیکی شهر الباب در شمال سوریه بود. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶بلومبرگ- آل سعود، در جست‌و‌جوی طلا!

در حالی که کاهش قیمت جهانی نفت فشار بر عربستان سعودی را برای متنوع کردن اقتصاد خود افزایش داده، مقامات ریاض قصد دارند تولید طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهند. عربستان سعودی قصد دارد تا تولید طلا را تا سال ۲۰۲۰ به دو برابر افزایش دهد. خالد المظیفر رئیس شرکت معادن عربستان سعودی تأکید کرد: تولید طلای این کشور از ۲۰۰ هزار اونس در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۵۰۰ هزار اونس در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. وی افزود: تولید آلومینیوم عربستان نیز با اجرای یک پروژه مشترک با آمریکا از ۷۶۰ هزار تن در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش خواهد داشت.

رویترز- قطر: به حمایت از معارضین سوری ادامه می‌دهیم

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت حتی اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دیگر نخواهد نقش «حمایتی» فعلی را دنبال کند، «قطر همچنان به شورشیان سوری موشک‌های دوش‌پرتاب می‌دهد تا آن‌ها بتوانند از خودشان مقابل هواپیماهای سوریه و روسیه دفاع کنند». این شاهزاده قطری گرچه گفت که این معارضین به حمایت نظامی بیشتری نیاز دارند، اما تأکید کرد که هرگونه تلاشی برای مجهز کردن آن‌ها به تسلیحات ضد هواپیما با نظر تمام حامیان شورشیان انجام می‌شود. برخی از مقام‌های غربی نگرانند که این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس که از حمایت هوایی روسیه از بشار اسد وحشت دارد، چنین تسلیحاتی را به دست معارضین برساند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶ایتارتاس- سرکرده چچنی داعش در موصل کشته شد

یک سرکرده گروه تروریستی داعش مشهور به «ابوالناس الشیشانی» در حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در موصل عراق کشته شد. تروریست کشته شده به عنوان سرکرده یکی از بخش‌های جنگی تروریست‌های داعش در منطقه موصل فعالیت می‌کرد. بنا به اعلام منابع خبری، فرمانده چچنی تروریست‌ها داعشی که همراه جنگجویان تحت فرماندهی خود در موصل حضور داشت در جریان یک حمله هوایی کشته شد. بسیاری از صد‌ها شهروند روسیه به ویژه از منطقه قفقاز که به صفوف تروریست‌ها به ویژه داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه پیوسته‌اند، چچنی هستند و اصلیترین مسئولیت آنان نیز فرماندهی تروریست‌ها هنگام اشغال یک منطقه و اجرای عملیات انتحاری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: