جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
رئیس جمهور جدید ایالات متحده، تلاش‌های خود را جهت پیدا کردن گزینه‌ای مناسب برای تصدی پست وزارت خارجه در دولت جدید افزایش داده و شواهد حاکی از آن است که اکنون احتمال حضور میت رامنی یا دیوید پترائوس در این مقام قوت بیشتری گرفته است. به رغم آنکه پیش از این گفته می‌شد، دیوید پترائوس به دلیل اتهاماتی که در یک پرونده قضایی مربوط به اهمال در صیانت از اطلاعات محرمانه متوجه وی است، نمی‌تواند در دولت جدید پست و مقامی داشته باشد، گویا اکنون دونالد ترامپ تمرکز خود را بر این گزینه افزایش داده است. 

روز گذشته، دونالد ترامپ در دور جدید از جست‌و‌جوهای خود برای پیدا کردن گزینه مناسب برای وزارت خارجه و وزارت در برج خود با پترائوس دیدار کرد. اکنون نام پترائوس برای در اختیار گرفتن پست وزارت دفاع مطرح است، حال آنکه روز گذشته دونالد ترامپ برای دومین بار با میت رامنی گزینه اصلی پست وزارت خارجه نیز دیدار کرده است. 

دیدار دوم ترامپ و میت رامنی، احتمال انتصاب نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۱۲ را به عنوان وزیر خارجه جدید افزایش داده است. پیش از این نیز گفته می‌شد، به رغم تضاد و تناقض در تیم مشاوران دونالد ترامپ بین میت رامنی و رودی جولیانی، احتمال انتصاب رامنی به این مقام بسیار بیشتر است. این در حالی است که هنوز گزینه‌های دیگر از جمله خود رودی جولیانی، باب کورکر رئیس کمیته امور خارجه سنا و حتی جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز برای این مقام مطرح هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: