جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- پادشاه جدید تایلند معرفی شد

پارلمان تایلند امروز ولیعهد «واجیرالونگکورن» را به عنوان پادشاه جدید این کشور معرفی کرد. کابینه دولت تایلند بر طبق قانون انتصاب جانشین پادشاه مربوط به سال ۱۹۲۴، نام واجیرالونگکورن را به عنوان پادشاه جدید در پارلمان مطرح کرده و پارلمان تایلند نیز رسما او را به عنوان پادشاه جدید تایید کرد. پورنپچ ویچیتچولچای، رئیس پارلمان تایلند موسوم به مجمع ملی گفت: از همه می‌خواهم دعای خیر خود را نثار پادشاه جدید کنند. به دنبال معرفی پادشاه جدید تایلند نمایندگان پارلمان فریاد زدند: «زنده باد پادشاه». پورنپچ گفت که رسماً از واجیرالونگکورن برای به دست گرفتن تا ج و تخت دعوت خواهد کرد. او دهمین پادشاه از خاندان چاکری در تایلند است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶آناتولی- شمار داعشی‌ها به پایین‌ترین حد رسیده است

نماینده ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد، داعش مساحت زیادی از مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق را که در سال ۲۰۱۴ در دست داشت، از دست داده و تعداد اعضای داعش نسبت به دو سال و نیم گذشته بسیار کاهش یافته است. برت مک‌گورک گفت: علاوه بر ممانعت از ورود داعش به مرز ترکیه، تعداد شبه نظامیان خارجی این گروه تروریستی نیز در عراق و سوریه در پایین سطح خود از ۲۰۱۴ اعلام شده است. تروریست‌های خارجی در این گروه به تعداد کم وارد عراق و سوریه می‌شوند و تعدادشان از ۱۰۰۰ تن در ماه در سال ۲۰۱۴ به ۵۰۰ تن در ماه در ۲۰۱۵ رسیده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶اکسپرس- گزارشی از کشته شدن رهبر القاعده در لیبی

بر اساس یک گزارش جدید، مختار بلمختار، رهبر الجزایری یک چشم و بدنام شاخه گروه تروریستی القاعده در شمال آفریقا در حمله‌ هوایی به مخفیگاهش در لیبی کشته شده است. بر اساس یک گزارش جدید، مختار بلمختار که از اصلی‌ترین هم پیمانان القاعده در شمال آفریقا محسوب می‌شود ظاهراً در یک حمله هوایی صورت گرفته توسط جنگنده‌های فرانسوی به مخفیگاهش در لیبی در اوایل ماه جاری میلادی کشته شده است. طبق این گزارش محلی اختفای بلمختار با کمک عناصر اطلاعاتی آمریکا شناسایی شده و بعد در طی حمله‌ای هدفمند در لیبی کشته شده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- عمیق‌تر شدن اختلافات میان ترکیه و اتحادیه اروپا

قطعنامه غیر الزام‌آور برای تعلیق مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه، نشان‌دهنده عمق اختلافات اتحادیه اروپا و ترکیه است. مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه در ۱۰ سال اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بوده که تصمیم اخیر اتحادیه اروپا می‌تواند سبب از دست رفتن دستاوردهای آن شود. البته بعضی مقامات بلندپایه اروپایی با انتقاد از تعلیق مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه، تأکید کردند عملی شدن این تصمیم منجر به ایجاد بحران در روابط دو طرف می‌شود و یک گاف بزرگ دیپلماتیک است. این مقامات معتقدند قطع مذاکرات باعث به خطر افتادن منافع مشترک اتحادیه اروپا و ترکیه می‌شود و لازم است فرصت دوباره‌ای به ترکیه داده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: