دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
سوژه روز
دعوای لفظی رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه بر سر آزادی مطبوعات، دعوای رئیس جمهور با رئیس قوه قضاییه و نیز نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضاییه بر سر لغو سخنرانی مطهری در مشهد و در نهایت دعوای نمایندگان با رئیس قوه قضاییه بر سر اقدام به بازداشت محمود صادقی نماینده مجلس از آخرین نمونه های کشمکش های لفظی و رسانه ای سه قوه است. موضوعی که در روزهای اخیر سوژه بحث های بسیاری درخصوص لزوم حل مسائل قوا در جلسات خصوصی بوده است و همچنان ادامه دارد. 
جواد آرین منش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این خصوص با اشاره به توافق سران سه قوه برای برگزاری جلسات مشترک در راستای توصیه های مقام معظم رهبری به منظور هماهنگی قوا افزود: ‌جلسات مشترک قوا که با اهداف کاربردی و عملیاتی برای طرح اختلافات در جلسات خصوصی و همچنین جلوگیری از مطرح شدن  ابعاد اختلافات به جامعه شکل گرفته بود، متاسفانه ماهیت کاربردی خود را از دست داده و صرفا به جلسات تصنعی و دیپلماتیک تبدیل شده است.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همه مسولان کشور باید دقت داشته باشند که کشیده شدن اختلافات سران قوا به رسانه ها باعث ایجاد تنش و گروه بندی در جامعه می‌شود.
مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ماجرای اقدام به دستگیری محمود صادقی، ورود بزرگان مملکت را در این جریانات لازم دانست و خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم با کسی که خلاف کرده است برخورد نشود، اما برخورد هم نباید به صورتی باشد که باعث شکاف و دعوا و تعمیق اختلافات شود.
پزشکیان با اشاره به تعامل سه قوه، ثبات مملکت را در انسجام بین قوا دانست و تاکید کرد: اگر قوای سه‌گانه با یکدیگر اختلاف پیدا کنند، پایه‌های مملکت سست خواهد شد، قوا باید انسجام خود را با هم حفظ کنند و در چارچوب قانون با منطق جلو بروند، در این بین اگر هم کسی مخالف با قانون عمل کرد، ما در مقابلش خواهیم ایستاد و کوتاه نخواهیم آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: