جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ دسامبر ۲۰۱۶دیلی استار- ادعای عجیب درباره حضور صدام در تهران!

طبق اسناد رسمی، صدام حسین در سال ۲۰۰۶ در عراق اعدام و در تکریت عراق به خاک سپرده شد. اما اکنون خبرنگاری مصری به نام «انیس الدقیدی» نظر دیگری داشته و ادعاهایی در این رابطه دارد. وی مدعی است که صدام حسین زنده می‌باشد و مخفی شده است. او در این سال‌ها دائما از کشوری به کشوری در حال فرار بوده، ولی اغلب اوقات در تهران به‌سر می‌برد و دولت ایران نیز برای اینکه او را زیر نظر داشته باشد، در تهران پناهش داده است.  این خبرنگار مصری همچنین مدعی شده صدام شخصاً داعش را هدایت می‌کند و اعضا و رهبران این گروه تروریستی همگی تحت امر وی هستند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ دسامبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- توقف مذاکرات معارضین سوری با مسکو

منابع نظامی مخالف در سوریه اعلام کردند که روسیه ازسرگیری مذاکرات را به خروج ۹۰۰ تن از اعضای جبهه «فتح‌الشام» از شرق حلب مشروط کرده است. این منابع همچنین مدعی شدند روسیه برای مذاکره جدی نیست و در مذاکرات وقت کشی می‌کند. اخیراً منابع سوری اعلام کردند که نمایندگان گروه‌های مسلح مذاکراتی را با روسیه در آنکارا برای رسیدن به توافقی درباره حلب برگزار کرده‌اند. برخی منابع مخالف نیز می‌گویند مذاکرات به فردا (یکشنبه) موکول شده است. از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروهی از کار‌شناسان خنثی سازی مواد منفجره این کشور برای خنثی کردن مین و بمب‌ها در شرق حلب به سوریه رفته‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ دسامبر ۲۰۱۶پولیتیکو- نگرانی از اتکای بیش از حد ترامپ به نظامیان

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با انتخاب چندین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و همچنین نداشتن تجربه کافی در مدیریت سیاسی این کشور بسیاری از سیاستمداران و کار‌شناسان سیاسی آمریکا را به تکاپو و نگرانی انداخته است. بسیاری از افراد، مخصوصاً نمایندگان کنگره آمریکا بر این باورند که انتخاب نظامیان با تجربه و پرستاره و همچنین اتکای شدید به آن‌ها می‌تواند موجب تضعیف اصول قانون اساسی و کنترل مدنی دولت شود. در حال حاضر، حداقل ۴ افسر بازنشسته ارتش آمریکا در ترکیب کابینه جدید ترامپ دیده می‌شوند. بسیاری از کار‌شناسان ترامپ را متهم می‌کنند که وی مسائل مربوط به سیاست خارجی و سیاست‌های دفاعی را از پشت لنزهای نظامی می‌نگرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ دسامبر ۲۰۱۶راشا تودی- طرح جدید آمریکا برای حلب، همسو با منافع روسیه

وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد همتای آمریکایی‌اش سرانجام طرحی درباره حلب ارائه کرد که همسو با مواضع روسیه است. سرگئی لاوروف گفته جان کری در دیداری که در رم صورت گرفت، پیشنهاداتی درباره حلب همسو با مواضع روسیه ارائه کرده است. وزیر خارجه روسیه گفته مسکو آمادگی دارد تا فوراً مقامات نظامی و دیپلمات‌های خود را به ژنو اعزام کند تا روی طرح اقدام مشترک برای حلب هم‌راستای پیشنهادات آمریکا کار کنند. دیپلمات ارشد روسیه همچنین اعلام کرد، آمریکا تا روز جمعه تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا مفاد طرح پیشنهادی خود را در جهت بیرون کردن نیروهای جبهه النصره از حلب تنظیم کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: