دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
پیگیری روز
طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز یکشنبه  با ۸۴ امضای نماینده تقدیم رئیسه مجلس تقدیم شد. در این نامه خطاب به هیئت رئیسه مجلس ۱۲ دلایل برای تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی دکتر آخوندی اعلام شده است که در ادامه می آید. 
اولین دلیل به فاجعه تصادف دو قطار مسافربری بر می گردد. این نمایندگان درخصوص این مسئله نوشته اند:  اولا عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیا در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثا این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سؤال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به دلیل سوء مدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.
دیگر مسائل مدنظر نمایندگان به شرح زیر است: به کارگیری نیروی بازنشسته در وزارت راه علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات به عنوان مسئول حراست وزارتخانه، توسعه فعالیت اقتصادی بنگاههای وابسته به وزیر در حوزه وزارت راه و شهرسازی و نقش فرزند او در قراردادهای وزارتخانه، اینکه وزیر، طرح مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارت جایگزین مسکن مهر اعلام نمود هیچ‌گاه معرفی نشد،  علت اینکه وزیر توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی در اختیار کمیسیون عمران قرار نداد، علت اینکه وزیر در هیئت دولت به جای کار وزارتخانه به دنبال طرح های حزب‌سازی است، علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاه های کشور و عدم نظارت بر فعالیتهای اقتصادی مدیران این شرکت، علت توقف بررسی سانحه آنتونوف ۱۴۹ تهران – طبس، پاسخ وزیر درخصوص ۴ سانحه مرگبار هوایی و ریلی، پاسخ برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس، علت ممانعت از استعفای رئیس هواپیمایی وقت پس از حادثه آنتونوف، و در نهایت پاسخ وزیر به اینکه کریدورهای بین‌المللی عبوری از ایران به دلیل عدم اقدام به موقع در کشورهای مجاور جایگزین شده و عملا فرصتهای نسلهای آینده در حال از دست رفتن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: