شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ دسامبر ۲۰۱۶راشا تودی- کشته شدن فرمانده داعشی در قفقاز روسیه

سرویس امنیتی روسیه (اف.اس.ب) امروز خبر داد که در یک حمله ناگهانی موفق شده رهبر گروه تروریستی داعش در منطقه حساس و بی‌ثبات قفقاز شمالی را به هلاکت ساند. «اف.اس.ب» در یک بیانیه که به همین منظور منتشر شده است نوشته: در ماین تلفات گروه تروریستی داعش در این حمله ناگهانی رهبر این گروه در قفقاز شمالی یعنی رستم آسلدروف به همراه چهار تن از مشاوران و همکاران نزدیک وی نیز دیده می‌شود. «اف.اس.ب» همچنین بیان کرده است که آسلدروف ۳۵ ساله کسی است که در انفجار سال ۲۰۱۳ در وولگوگراد در جنوب روسیه که منجر به کشته شدن ۳۴ نفر از شهروندان این کشور شد، دست داشته است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ دسامبر ۲۰۱۶دیلی میل- قدرت‌نمایی موشکی چین در مقابل آمریکا

رسانه‌های چین گزارش دادند این کشور در واکنش به رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا اقدام به قدرت‌نمایی با پرتاب آزمایشی ۱۰ موشک بالستیک کرده است. براساس گزارش‌ها، چین اواخر ماه گذشته میلادی اقدام به پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک میان‌برد مدل DF-۲۱C کرد؛ در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا اقدام به معرفی ژنرال جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع آمریکا در دولتش کرده است. این موشک‌ها برد حدوداً ۱۰۰۰ مایلی داشته و مجهز به کلاهک‌های قابل مانور هستند. به گفته جیمز فیشر، یک کار‌شناس نظامی ارتش چین در حال زمینه چینی برای دست زدن به جنگ روانی است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ دسامبر ۲۰۱۶الشرق الاوسط- جیبوتی، میزبان پایگاه نظامی عربستان سعودی

وزیر خارجه جیبوتی ضمن اشاره به عمق روابط این کشور با عربستان، اعلام کرد که به زودی با ریاض توافق‌نامه ایجاد پایگاه نظامی در جیبوتی را امضا خواهد کرد. محمود علی یوسف، وزیر خارجه جیبوتی درباره روابط با عربستان گفت: ما از‌‌ همان آغاز روابط مستحکمی با کشورهای عربی و خصوصا عربستان داشتیم اول به دلیل نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی و دوم به دلیل حمایت عربستان، مصر، الجزایر و دیگر کشورهای عربی از جیبوتی برای رسیدن به استقلال. وی افزود: جیبوتی به دلیل اینکه عضوی از جهان عرب است همواره در چارچوب اتحادیه عرب و محافل دیگر با تمامی مسائل جهان عرب در تعامل بوده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ دسامبر ۲۰۱۶ایندیپندنت- امیدواری انگلیس به کنار زدن بشار اسد 

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا گفت امیدوار رئیس جمهور روسیه و حامیان وی به توافقی برسند که در ‌‌نهایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را از قدرت کنار بزند. ‌جانسون که روز یکشنبه (امروز) با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، ضمن اشاره به حمایت روسیه از سوریه یادآور شد خودش پیشتاز اعمال تحریم علیه روسیه بود، اما نگران دوستی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با پوتین نیست. جانسون تصریح کرد «همان‌طور که قبلاً گفتم، فکر می‌کنم مهم است تا جایی که می‌توانیم درباره روابطمان با دولت آینده [آمریکا] مثبت باشیم. در واقع ارتباط‌ات تا کنون بسیار سازنده بوده‌اند». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: