جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
پیگیری روز
با تایید حکم اعدام بابک زنجانی متهم فساد بزرگ نفتی از سوی دیوان عالی کشور سوال بسیاری این است که پس تکلیف بدهی های او چه می شود. حالا دادستان تهران گفته است که زنجانی اگر پول ها را برگرداند می تواند از اعدام نجات یابد. 
جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اشاره به تأیید حکم محکومیت اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور گفت همان‌گونه که تاکنون تأکید شده است هدف اصلی دادستانی در رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی استرداد اموال و وجوه متعلق به بیت‌المال بوده و به موجب حکم صادره از دیوان‌عالی محکوم‌علیه می‌تواند با استرداد وجوه و اموال متعلق به دولت، جبران خسارات وارده و اظهار ندامت و پشیمانی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی بهره‌مند شود.
همچنین غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره سرانجام اموال شرکت نفت در صورت اجرای حکم اعدام بابک زنجانی گفت: اموال در هر گوشه و کنار که باشد، چون متعلق به بیت المال و مردم است مسئولین کوتاه نمی‌آیند و تلاش می کنند که از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کرده تا از طریق مجاری قانونی، مسیرهای حقوقی و حتی موافقتنامه‌های بین‌المللی قضایی آنها را بازگردانیم.
مهدوی تصریح کرد: اجرای حکم مانع تلاش مسئولین امر جهت بازگرداندن اموال نیست و با جدیت دنبال می شود تا اموال به یغما رفته به بیت المال بازگردد و اخبار خوبی به مردم داده شود.
وی اظهار داشت: ما بارها در جلسات دادگاه، مراحل رسیدگی به اتهامات، ملاقات با محکوم و حتی بعد از حکم اولیه و قبل از تایید نهایی تلاش کردیم کمک کنیم تا متهم که پول‌هایی را که در اختیارش بوده برگرداند اما شاهد همکاری مطلوب از جانب وی نبودیم.
وی بیان داشت: ما براساس موازین قانونی با فردی طرفیم که پول در اختیار اوست. بنابر این تنها کسی که باید کمک کند و قدم بردارد خود اوست. لذا درباره صدور حکم اعدام نیز تابع حکم محاکم قضایی هستیم و اگر چه وظیفه ما فقط اجرای قانون  اما بازگشت پول به بیت‌المال قطعا اولویت دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: