پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
سوژه روز
رییس دیوان محاسبات کل کشور گفت: از ۳۹۷ مدیر دریافت کننده حقوق های نامتعارف و ناعادلانه، ۱۰ نفر با وجود تذکرات دیوان برای استرداد وجوه، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند که نام مدیرانی که با دیوان محاسبات همکاری نکرده اند اعلام می شود.
عادل آذر در نشستی خبری با ارائه دومین گزارش دیوان محاسبات به مردم در خصوص پرداخت‌های ناعادلانه و نامتعارف افزود: این پرونده بصورت جدی از مرداد ماه به دیوان محاسبات واگذار شد.
وی اضافه کرد: از ۳۹۷ مدیر دارای دریافت‌‌های نامتعارف، ۳۸۷ نفر اقدامات لازم را برای استرداد جمعا مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی مازاد بر ۲۰۰ میلیون ریال انجام داده‌اند؛ کار بسیار فشرده ، وسیع و فنی در خصوص ابعاد ، محتوای پرونده و تعداد افراد مشمول حقوق های نامتعارف و مبلغی که دریافت کردند انجام گرفته است.
رئیس دیوان محاسبات تاکید کرد: این مبلغ معادل ۹۲ درصد کل مبلغ ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۳۵۰ ریال مطالبه بوده است.
رئیس دیوان محاسبات گفت: از ۳۹۷ مدیر دریافت کننده حقوق های نامتعارف و ناعادلانه، ۱۰ نفر به رغم تذکرات دیوان محاسبات برای استرداد وجوه، اقدامات لازم را انجام نداده اند.
عادل آذر در نشست خبری خود افزود: متاسفانه به رغم پیگیری ها، بررسی ها و مشاوره های دیوان محاسبات، ۱۰ مدیر به این تذکرات توجه نکرده و مبلغ دریافت شده را باز نگردانده‌اند.
وی با اشاره به نام اشخاصی که وجوه دریافت شده را مسترد نکرده اند اظهار داشت: این افراد شامل مدیرعامل و یک نفر اعضای هیئت مدیره سابق بانک ملت، مدیرعامل و دو نفر اعضای هیئت مدیره سابق و سه نفر از اعضای هیئت مدیره فعلی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیرعامل فعلی شرکت مدیریت طرح های صنعتی و مدیرعامل سابق شرکت آلومینیوم المهدی هستند.
عادل آذر افزود: مابه التفاوت مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یعنی حدود دو میلیارد تومان ازجانب این افراد بازگشت داده نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: