جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شریف رفته بود در جمع دانشجویان اظهار داشت: امروز که در سالگرد ۱۶ آذر همگان به تداوم دشمنی امریکا با ملت ایران اذعان دارند، بهترین موقعیت برای ارزیابی نوع مناسبات با امریکاست. 
جلیلی افزود: کسانی با شعار کاهش هزینه ها شروع کردند اما به کاهش سرمایه ها رسیدند؛ اگر سرمایه سازی تاریخی و راهبردی را هزینه معرفی کنید نتیجه آن نه کاهش هزینه بلکه سرمایه سوزی خواهد بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ نرم یعنی اجازه ندهند تجربه ملی جمع بندی شود تا جلوی خسارت گرفته شود، تصریح کرد: امروز همه شرایط برای جمع بندی ملی از برجام فراهم است و نباید نگران ارزیابی این سند بود.
جلیلی تاکید کرد: از اهداف نظام از پذیرش این روند، تجربه اندوزی مردمی و تاریخی بود.
وی افزود: رسانه هایی که به دنبال بزک رفتار امریکا بودند اعتراف امروز آنها، به شیطنت و کلاهبرداری امریکا برای آنها آبرو خواهد آورد، همچنان که اگر آبروی خود را به رفتار شیطنت آمیز امریکا گره بزنند، چیزی از آن باقی نخواهد ماند.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با عزم ملی و یکپارچگی در مقابله با شیطنتهای آمریکا "برد واقعی" از آن ملت ما خواهد ما شد.
جلیلی در ادامه گفت: پیشنهاد «برجام خوانی» در کنار بررسی رفتار امریکا، جنبش دانشجویی را برای رسیدن به درک ملی از نیات امریکا کمک می کند.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: امریکای امروز همان امریکای ۴ سال قبل است، همان اوباما و کری و همان کنگره است، همانهایی که در معامله با آنها سانتریفیوژها را برچیدیم و در راکتور اراک بتن ریختیم اما امروز ۹۹ دورصد رای علیه خود گرفتیم.
وی افزود: مهم ماهیت امریکاست، رفتار امریکا در برجام یک استثنا نیست، همین رفتار را در سایر موضوعات هم دارد. اگر مدهوش هوش قدرت طرف مقابل شدید، ابتکار عمل از دست شما خارج می شود. مهم آن است که رفتار امریکا ما را به هوش آورده باشد. امروز روز احیای نظریه انقلاب در مواجهه با امریکاست که با اتکا به خدا می توان در برابر کدخدا ایستاد و پیروز شد.
 عضو هیات نظارت بر برجام تصریح کرد: کسانی که مفهوم یک درصد در برابر ۹۹ درصد در امریکا را مطرح کردند نه کیهان خوانده بودند نه رجانیوز و نه فارس، فقط توانسته بودند از دیوار تبلیغات پروپاگاندای امریکا بالا بروند و نگاهی صحیح به واقعیت جهان و امریکا بیندازند. واقعیتی که امروز چنان واضح است که هم هیلاری و هم ترامپ منفعلانه می گویند صدای حرکت شما را شنیدیم!
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مهم ترین ویژگی استکبار، ایجاد انحصار، ویژه خواری و حفظ فاصله با دیگران است، به همین خاطر تلاش او جلوگیری از شکوفایی توانمندی های دیگران است، گاه با بتن ریختن، گاه با تحریمهای فلج کننده و از همه بدتر القای تحلیل های فلج کننده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: