شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ دسامبر ۲۰۱۶الیوم السابع- نتانیاهو: در دولت ترامپ آزادیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست «سابان» مدعی شد که شهرک‌سازی‌ها تاثیری بر روند مذاکرات صلح با طرف فلسطینی ندارد. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا با این نظر مخالفت کرد. نتانیاهو در ادامه تأکید کرد که واشنگتن نمی‌تواند بر سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل تاثیری بگذارد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ به اسرائیل اجازه خواهد داد در مورد شهرک‌سازی‌ها هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد گفت: فکر می‌کنم ما در دولت آتی آمریکا می‌توانیم هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم. وی با اشاره به مذاکرات اخیرش با ترامپ گفت: ترامپ رویکرد روشنی در مورد نقش آمریکا در منطقه دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ دسامبر ۲۰۱۶المیادین- ارتباط داماد اردوغان با نفت داعش

پایگاه ویکی‌لیکس اسنادی منتشر کرد که نشان می‌دهد میان داماد اردوغان با واردات نفت داعش به ترکیه ارتباط وجود دارد. حکومت ترکیه شرکت پاورترانس را از منع واردات، صادرات و انتقال نفت یا مشتقات آن را مستثنی نموده است. این شرکت به واردات نفت از گروه تروریستی داعش متهم شده است. اسناد افشا شده از سوی ویکی‌لیکس حکایت از رابطه برات آلبایراک، وزیر نفت ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان، با این شرکت دارد. این اسناد شامل ۵۷ هزار و ۹۳۴ پیام از پست الکترونیکی داماد اردوغان است. رابطه آلبایراک با پاورترانس به ۲۰۱۲ بازمی گردد؛ سالی که حکومت ترکیه به این شرکت حق انتقال نفت را اعطا نمود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ دسامبر ۲۰۱۶رای الیوم- «البغدادی» در محلی جدید رویت شد

یک منبع عراقی در استان نینوا اعلام کرد که سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در منطقه‌ای در مرزهای عراق و سوریه دیده شده است. این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: سرکرده داعش به صورت غافلگیرانه ظاهر شد و سوار بر خودروهای معمولی بود تا از سوی جنگنده‌های عراقی هدف قرار نگیرد. اخیراً اخبار ضد و نقیضی در خصوص سرنوشت ابوبکر بغدادی مطرح شده بود و برخی از گزارش‌های خبری احتمال داده بودند که وی کشته شده باشد و این مساله داعش را واداشته تا از فرماندهان خود برای انتخاب جایگزینی برای ابوبکر بغدادی دعوت کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۶ دسامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ایتالیا مشخص شد

در پی ناکامی نخست‌وزیر ایتالیا در به تصویب رساندن اصلاحات مورد نظر خود از طریق همه‌پرسی، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد که پس از تصمیم نخست وزیر برای استعفا، انتخابات پارلمانی زودهنگام احتمالاً فوریه ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد. آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا امروز سه شنبه در سخنانی تأکید کرد: پس از تصمیم اخیر متئو رنتسی نخست وزیر برای استعفا از این سمت، انتخابات زودهنگام پارلمانی احتمالا فوریه برگزار خواهد شد. وزیر کشور ایتالیا در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا گفت: تصمیم نهایی درباره زمان برگزاری انتخابات را سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا اتخاذ خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: