جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا رسماً اعلام کرد که قصد دارد ژنرال بازنشسته نیروی دریایی، جیمز ماتیس را به عنوان وزیر دفاع این کشور معرفی کند. ترامپ به حامیان خود گفت: مفتخرم رسماً تمایلم را برای معرفی جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع بعدی اعلام کنم. وی درباره این ژنرال بازنشسته گفت که وی یکی از موثرترین ژنرال‌هایی است که ما طی چندین دهه اخیر داشته‌ایم... و مردم آمریکا خوش‌شانس هستند که مردی با این شخصیت و کمال اکنون به عنوان رئیس وزارت دفاع خواهد بود.

«سگ هار» و «مبارز راهب» دو صفتی هستند که بی دلیل به ماتیس داده نشده است؛ زیرا او یک فرمانده نظامی است که به خشونت معروف است و بیش از چهار دهه در نیروی دریایی حضور داشت و تشنه خواندن و مطالعه تاریخ نظامی است.

این ژنرال ۶۰ ساله مشتاق جنگ است و بسیاری از گردان‌های رزمی در جریان جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ را فرماندهی کرد، به اضافه اینکه در سال ۲۰۰۱ فرمانده نیروهای ویژه در جنوب افغانستان بود و در جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ نیز حضور داشت و یک سال بعد در نبرد فلوجه نقش اصلی را ایفا کرد و در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۰ را برعهده گرفت؛ پستی که موجب شد مسئولیت تمام نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تا سال ۲۰۱۳ عهده دار باشد. در مورد ماتیس گفته می‌شود که وی تشنه رویارویی نظامی با ایران است و همین موضع بود که موجب شد در دولت باراک اوباما کنار گذاشته شده و در سال ۲۰۱۳ از پستی که داشت برکنار شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: