چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ دسامبر ۲۰۱۶المیادین- مجسمه نتانیاهو در تل‌آویو سرنگون شد

مجسمه طلایی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک ساعت پس از نصب در میدان رابین در مرکز تل آویو توسط یک یهودی سرنگون شد. بعد از آن که یک عابر یهودی مجسمه نتانیاهو را سرنگون کرد، مردم این مجسمه را از مکان نصب دور کردند. یهودیان معتقدند که این مجسمه شبیه رهبران سازمان های عربی ساخته شده است. یک هنرمند صهیونیست (در فلسطین اشغالی) این مجسمه را به رنگ طلایی ساخته و آن را در مرکز تل آویو نصب کرد، ولی یک ساعت پس از نصب، این مجسمه به زیر کشیده شد. شمار زیادی از یهودیان در فلسطین اشغالی نتانیاهو را دیکتاتور خطاب می‌کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ دسامبر ۲۰۱۶رویترز- رئیس‌جمهور کره جنوبی کناره‌گیری می‌کند

پارک گیون هی، رئیس‌جمهور کره جنوبی با توجه به در پیش بودن طرح استیضاح وی در روز جمعه این هفته در پارلمان گفت که آماده است تا در ماه آوریل از مقامش کناره‌گیری کند اما نتیجه استیضاح هرچه باشد، باعث نخواهد شد تا او فوراً از مقامش استعفا کند. در زمان حاضر ۱۷۱ نماینده از احزاب مخالف در پارلمان به طرح استیضاح رای داده اند و اعلام شده است که ۳۰ نماینده دیگر از حزب حاکم نیز حاضر شده‌اند به این طرح رأی بدهند که در این صورت ارائه آن در این هفته با توجه به حمایت دو سوم از ۳۰۰ نماینده مجلس قطعی خواهد بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ دسامبر ۲۰۱۶الجزیره- آمادگی ارتش عراق برای ورود به غرب موصل

ارتش عراق در ادامه پیشروی در ساحل چپ موصل (شرق) توانست وارد محله «سومر» شده و بخش‌هایی از این محله را آزاد کند. ارتش عراق پیش از این نیز محله «السلام» و بیمارستان واقع در این محله را آزاد کرد. این بیمارستان در یک کیلومتری رود دجله واقع است. این رود شهر موصل را به دو بخش تقسیم می‌کند و با این پیشروی، نیروهای عراقی به بخش‌های غربی شهر موصل نزدیک‌تر شده‌اند. بخش غربی شهر موصل پر جمعیت‌ترین بخش موصل محسوب می‌شود که با توجه به بافت قدیمی و خیابان‌های در هم تنیده آن دژ دفاعی اصلی داعش است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ دسامبر ۲۰۱۶بلومبرگ- دوست قدیمی «شی»، گزینه سفارت آمریکا در چین

به گفته سه منبع مطلع، دونالد ترامپ گزینه سفارت آمریکا در چین را به تری برنستد فرماندار آیووا پیشنهاد داده است؛ کسی که دوست قدیمی شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین است. به گفته این منابع مطلع که خواستار عدم انتشار نام و هویتشان شده‌اند، «برنستد جمهوری‌خواه، این پیشنهاد را پذیرفته است». برنستد در سال ۱۹۸۵ و زمانی که شی جین پینگ برای اولین بار به آیووا سفر کرده بود، با او ملاقات کرد. در آن زمان، آقای شی یک مامور دولتی جوان در بخش کشاورزی استان هبی چین بود و به عنوان مدیر انجمن علوفه و خوراک شیجیاژوآنگ کار می‌کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: