دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
پیگیری روز
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی فرهاد تجری با تاکید بر این‌که دیدار نمایندگان مجلس با رییس و دیگر مسئولان قوه قضاییه امری طبیعی و معمول است، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این‌که کدام نمایندگان در این دیدار حضور داشتند، در رابطه با موضوع اموال و حساب‌های بانکی قوه قضاییه، گفت: باتوجه به این‌که از حدود ۲۰ سال پیش، این روند وجود داشته و این حساب‌ها به‌عنوان حامی و پشتیبان بخش عمرانی و توسعه‌ای قوه قضاییه استفاده می‌شده، نکته جدیدی نیست و ابهامی در این رابطه وجود ندارد.
او در گفت و گو با ایلنا با گلایه از انتشار خبرهایی در برخی رسانه‌ها درباره انتساب ظالمانه این حساب‌ها به رییس قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: این حساب‌ها مربوط به قوه قضاییه است و این مباحث هیچ ارتباطی به رییس قوه قضاییه و شخص آیت‌الله لاریجانی ندارد.
تجری گفت: آن‌چه امروز به‌عنوان مبالغ در اختیار رییس قوه قضاییه، مطرح شده از زمان ریاست آیت‌الله یزدی در قوه قضاییه وجود داشته و بخشی از این مبالغ به‌منظور استفاده در بخش‌های عمرانی استان تهران که در آن زمان با محدودیت‌هایی مواجه شده بود، به‌حسب درخواست رییس قوه قضاییه و با اذنی که صورت گرفت، در اختیار حجت‌الاسلام رازینی رییس‌کل وقت دادگستری تهران قرار گرفته است.
او گفت: در واقع این مبالغ با اذن، از محل وجوه سپرده که بخشی از آن مجهول‌المالک است، تامین شده و درنهایت نیز مربوط به همان اذن بوده و ارتباطی با دولت‌ها یا دستگاه‌هایی همچون قوه قضاییه که از بودجه کشور ارتزاق می‌کنند، ندارد.
نماینده اصولگرای قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ در صورتی که چنین تدبیری از سوی قوه قضاییه اتخاذ نمی‌شد، قاعدتاً سود این سپرده در اختیار بانک‌ها قرار می‌گرفت و شاید بخشی از آن، قابلیت واریز به حساب‌های دولت نداشت.
تجری خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، بعدها در زمان آیت‌الله شاهرودی و متعاقباً در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی این حساب‌ها به‌نام قوه قضاییه است و ارتباطی به رییس قوه قضاییه ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: