دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
سوژه روز
در پی انتشار سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر عدم حمایت از برادرش «فاضل لاریجانی» و دستور رسیدگی عادلانه به پرونده او، روز پنجشنبه، فاضل لاریجانی با انتشار نامه‌ای علاوه بر ارائه توضیحاتی درباره جلسه خود با سعید مرتضوی، از دادستان تهران خواست دارایی‌های خود و برخی مسئولان بررسی شود و گزارش آن از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم برسد.
فاضل لاریجانی در این نامه با اشاره به داستان یکشنبه سیاه، سناریوی اجراشده در صحن علنی مجلس را  در جهت تخریب چهره رؤسای قوا و گروکشی خوانده و تاکید کرده است: جلسه با سعید مرتضوی با اصرار خود ایشان و اغواگری رابطی از سوی ایشان برگزار شده بود و بنده هیچ پیشنهاد و درخواستی برای حضور در دفتر آقای مرتضوی نداشتم. در همین راستا تأکید دارم فیلم‌برداری از جلسه با برنامه‌ریزی قبلی و براساس سناریوی جعلی دیکته‌شده اجرا شد. 
وی افزوده است: سؤال اینجاست چرا آقای مرتضوی که با امکانات کامل از جلسه فیلم گرفته است تمام فیلم جلسه را که حاوی سخنان خودش است بدون دستبرد و مخدوش‌کردن منتشر نمی‌کند و فقط در اقدامی ناجوانمردانه به صورت گزینشی و مخدوش سخنان مرا پخش می‌کند؟
لاریجانی در ادامه تصریح کرده است: در پیشگاه ملت شریف ایران تقاضا دارم هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد مورد بررسی قرار گیرد.
گفتنی است روز یکشنبه، ۲۵ آذر، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به نقل از رئیس قوه قضائیه که دیداری با تشکل‌های دانشجویی داشتند گفته بود: «عملکرد فاضل را تأیید نمی‌کنم و قبول هم ندارم و به نظر من کار او اشتباه است، این موضوع را از قول من نقل کنید؛ قضات در حال پیگیری هستند و من هم بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیر این پرونده خواهم بود».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: