دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: من به این نتیجه رسیده ام که هر مشکلی که حول تفاهم  و وحدت نظر قوای سه گانه و مردم قرار بگیرد، حتما به نحو مطلوبی برطرف خواهد شد، اما اگر مشکلات و مسائل سیاسی و جناحی شود، هیچ گاه حل نمی شوند و تنها دودش به چشم مردم می رود.
معاون اول رئیس جمهور ابراز عقیده کرد که برای دشمنان ایران عجیب است، چطور با وجود داعش در منطقه امنیت ایران از بین نرفته است.
جهانگیری ادامه داد: دشمنان ما فکر می‌کنند که با فشار آوردن به ایران می توانند ایران را دچار درگیری کنند. مثلا در کشور عربی حاشیه نشین خلیج فارس نخست وزیر بریتانیایی دعوت می شود تا در جلسه ای علیه ایران صحبت کند. این کارها تحقیر خود آن کشورهاست. ما کشور بزرگ منطقه هستیم؛ آیا با چنین صحبت هایی می توانید حریف ایران شوید؟ امنیت و ثبات ایران از ملت، تاریخ و سیاستش سر چشمه می گیرد و این چیزی نیست که کسی بخواهد از ایران بگیرد.

با اغراض سیاسی، دولت را تنها مسئول اقتصاد مقاومتی می‌خوانند

معاون اول رئیس جمهور در ادامه این نشست اظهار کرد: دولت موظف است تا شرایط با ثبات اقتصادی را برای فعالین اقتصادی فراهم کند؛ چرا که در شرایط متلاطم اقتصادی هیچ فعال اقتصادی دست به سرمایه گذاری نمی زند. زمانی که وزیر صنعت بودم، متوجه شدم که با ارائه تسهیلات هم صنعتگران به سرمایه گذاری تشوی نمی شوند چرا که به ثبات اقتصادی کشور اعتماد نداشتند.
جهانگیری با اشاره به تلاش دولت برای کاهش تورم طی سه و سال نیم گذشته گفت: یکی از بدترین اتفاقات در اقتصاد کشور بالا بودن تورم است. الان در دنیا تنها چند کشور خیلی بدبخت هستند که تورمشان دو رقمی است. از این جهت است که دولت تلاشش را کرد تا تورم را کاهش دهد.
وی افزود: یکی دیگر از وظایف دولت در مسیر توسعه ایجاد اشتغال است. اشتغال در حال حاضر یکی از چالش های بزرگ جمهوری اسلامی ایران شده است که با حرف زدن هم برطرف نمی شود. راهش این است که به بخش خصوصی پر و بال دهیم تا سرمایه گذاری کند و در ادامه با سرمایه گذاری آنها اشتغال ایجاد شود. من فکر می کنم در حال حاضر هیچ کاری جز ایجاد اشتغال در جمهوری اسلامی ایران اولویت ندارد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین یادآور شد: به ناحق گفته می شود دولت مسئول اقتصاد مقاومتی است. عده ای هم از روی دشمنی مدام می پرسند که اجرای اقتصاد مقاومتی چه شد. باید همین جا اذعان کنم که اقتصاد مقاومتی مربوط به تمام قوا، نهادها و مردم است. باید از تمام فرصت ها استفاده کنیم تا همگان در اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: