جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶اسکای نیوز- کشته شدن سرکرده فرانسوی داعش در الرقه

پنتاگون اعلام کرد که ابوبکر الحکیم، سرکرده فرانسوی و تونسی‌الاصل گروه تروریستی داعش در تاریخ ۲۶ نوامبر گذشته در «الرقه» سوریه هدف حمله هوایی ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش قرار گرفته و کشته شده است. ابوبکر الحکیم از نخستین اتباع فرانسوی بود که سال ۲۰۰۳ پس از سفر به بغداد بعد از حمله آمریکا به این کشور به گروهک القاعده و سپس گروه تروریستی داعش پیوست. وی سپس از عراق به فرانسه بازگردانده شد اما پس از مدت کوتاهی توانست در سال ۲۰۰۴ به همراه برادر خود که در نبردهای الفلوجه کشته شد از طریق سوریه به عراق همسایه این کشور نفوذ کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶رویترز- قاهره: اختلافی با عربستان نداریم

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، با تکذیب برخی گزارش‌ها دال بر وجود اختلافات میان قاهره و ریاض پس از آنکه مصر حمایت خود را از دخالت مسکو در سوریه اعلام کرد از روابط ممتاز موجود میان دو کشور مصر و عربستان تقدیر کرد. شکری اظهار داشت: از نظر ما تصویر کاملا روشنی از ماهیت روابط دو کشور مصر و عربستان وجود دارد و امنیت ملی کشورهای عربی بر اصل ارتباط و تفاهم میان دو کشور استوار است. شکری گفت: حساسیت در مورد آنچه برخی آن را اختلاف نظر می‌دانند توسط رسانه‌ها و مطبوعات بیشتر شده و ابعادی یافته که روابط ممتاز و تاریخی میان دو کشور را به خطر انداخته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶رای الیوم- اسرائیل باید آماده حمله سوریه و حزب الله باشد

پس از اینکه رژیم اسرائیل اخیراً حمله‌ای را به فرودگاه نظامی المزه سوریه انجام داد، رسانه‌های اسرائیلی همچنان مشغول تحلیل و پیش‌بینی واکنشی هستند که قرار است دمشق به این حمله داشته باشد. تل‌آویو مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت اما آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیم اشاره کرد که احتمالا این رژیم مسئول این حمله بوده است. وی گفت که اسرائیل اجازه انتقال سلاح پیشرفته از ایران و از طریق سوریه به حزب الله لبنان را نمی‌دهد. یوآو لیمور، تحلیلگر امور نظامی می‌گوید اسرائیل از محاسبات اشتباهی که ممکن است در چارچوب آن هرگونه حمله تاکتیکی به وخامت اوضاع بینجامد، خودداری می‌کند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- کنترل دوباره ارتش سوریه بر «پالمیرا»

شهر پالمیرا تحت کنترل کامل توسط ارتش سوریه قرار گرفت. داعش که در سال جاری میلادی توسط ارتش سوریه از پالمیرا بیرون رانده شده بود، طی روز‌های اخیر حمله‌های گسترده‌ای برای ورود مجدد به این شهر آغاز کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد عناصر داعش پس از درگیری شدید با ارتش سوریه، کنترل بلندی‌های استراتژیک اطراف پالمیرا را به دست گرفته و سپس کنترل مناطقی در شمال این شهر تاریخی را به دست گرفتند. ارتش سوریه پیش‌تر از اعزام بخشی از نیرو‌های مستقر در حلب برای پشتیبانی از نظامیان خود در پالمیرا خبر داده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: