يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
رئیس جمهور با تاکید بر این که خود اتکایی در مواد غذایی برای ما مهم است، گفت: ما دنبال توسعه کشاورزی پایدار هستیم.
حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در «جشن شکر گزاری برداشت محصول» با ابراز خوشحالی از خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم اظهار کرد: جشن امروز یک افتخار بین‌المللی برای تبلور بزرگترین بخش اقتصاد  مقاومتی است. و ما در حوزه امنیت غذایی شاهد یک قدم مهم برای خود اتکایی و تضمین امنیت ملی کشور در حوزه‌ی غذیی هستیم.
وی در ادامه با تشکر از زحمات کشاورزان اظهار کرد:‌ کسانی که سن بیشتری دارند  و قحطی غذا در دوران جنگ جهانی دوم را به یاد می‌آورند می‌دانند امنیت غذایی یعنی چه؟ می‌دانند اگر گندم کم باشد و دشمن بخواهد به ما فشار بیاورد چه می‌شود. در این زمینه هم امام راحل و هم رهبر انقلاب به ما تاکید داشته اند.
روحانی با بیان اینکه هر چه قدرت چانه زنی ما در سطح جهانی بیشتر شود قدرت ملی ما هم افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد:‌خود کفایی در تولید محصولات  کشاورزی می‌تواند قدرت ملی، پایداری ملی و استقلال کشور و قدرت چانه زنی ما را افزایش دهد.به طور مثال ما با افزایش تولید نفت در کشور در اجلاس اوپک قدرت چانه زنی پیدا کردیم، اما اگر تولید  ما یک میلیون بشکه بود کسی با ما حرف نمی‌زند و چانه زنی ما را گوش نمی‌داد. اما با افزایش تولید نفت قدرت چانه زنی ما هم افزایش یافت. از روز اجرایی شدن برجام در ۲۷ دی ماه که روز عزای اسراییل و یکی از کشورهای منطقه که مسیر غلطی را طی می‌کند ، بود. تا امروز  تولید نفت ایران از یک میلیون بشکه به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است در این شرایط ما در اوپک اداره کننده جلسه می‌شویم و چانه زنی می‌کنیم و برای افزایش تولید نفت موفق می‌شویم. در واقع فقط ما در برجام پیروز نشدیم ما در اوپک، خرید هواپیمایی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی هم افتخار به دست آورده‌ایم و در حوزه‌های دیگر هم موفق خواهیم بود.ملت ایران با امیدواری ، مقاومت و اتحاد و توکل به خداوند از هر مشکلی عبور می‌کنند.
روحانی در ادامه تصریح کرد:‌ ما کاری نداریم که عده‌ای نسبت به دولت غیر منصفانه حرف می‌زنند ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برای آنها دعا کنیم تا خداوند برای دل آنها انصاف نازل کند تا منصفانه فکر کنند و حرف بزنند.
روحانی تاکید کرد: کشاورزی  سنتی دیگر جواب نمی دهد و ما  باید از فناوری نوین، و تجربه جهانی در کشاورزی بهره ببریم. اما عده‌ای فکر می‌کنند که  اگر دور کشور دیوار بکشند خوب  می شود.در حالی که ما از پیامبر (ص) آموخته‌ایم مومن باید دنبال علم باشد. بعضی آدم‌ها مدعی‌اند با قرآن و اسلام آشنایند ولی نمی‌دانم این نسیان از کجا آمد که همه چیز را فراموش می‌کنند . البته می‌گویند ریشه انسان از نسیان است یعنی فراموشی ولی ما معتقدیم ریشه انسان از انس است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: