شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶نیویورک تایمز- دو مسئله «بوئینگ» برای اجرای قرارداد با ایران

در پی اعلام نهایی شدن قراداد ایران و «بوئینگ»، مهم‌ترین نگرانی در برهه کنونی برای بوئینگ و بیشتر شرکت‌های چند ملیتی این است که چه اتفاقی برای ایران و چین با روی کار آمدن ترامپ خواهد افتاد و اینکه آیا واشنگتن قادر به صادرات چنین بزرگی خواهد بود یا خیر. مانع دیگر بزرگ برسر راه شرکت بوئینگ این است که چگونه فروش هواپیما به ایران را تامین مالی نماید. زیرا جمهوری‌خواهان کنگره سعی در از بین بردن بانک صادرات و واردات آمریکا دارند. ترامپ نیز گفته که تصور می‌کند وجود این بانک ضرورتی ندارد اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶رویترز- اعلام نام گزینه مدنظر ترامپ برای وزارت امنیت داخلی

رئیس جمهور منتخب آمریکا یک ژنرال بازنشسته را به عنوان نامزد مورد نظر برای احراز پست وزیر امنیت داخلی این کشور معرفی کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز دوشنبه جان کیلی ژنرال بازنشسته با ۴۵ سال سابقه کار در ارتش را به عنوان گزینه مورد نظرش برای وزارت امنیت داخلی معرفی کرد. تیم انتقالی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کیلی ماموریت فوری برای مقابله و متوقف کردن مهاجرت غیر قانونی و برقراری امنیت در مرزهای ما دارد. وی همچنین باید سازمان امنیت حمل و نقل را اداره کند و روابط بین آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را ارتقا دهد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- آغاز به کار سفیر جدید ترکیه در تل‌آویو

آنکارا پس از شش سال قطع روابط با تل‌آویو سفیر جدیدش را به سرزمین‌های اشغالی اعزام کرد و وی امروز (دوشنبه) با ارائه استوارنامه‌اش رسما این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. بازگشت سفرای آنکارا و تل‌آویو یکی از بندهای توافقنامه‌ای است که دو طرف در تابستان سال جاری در راستای عادی‌سازی روابط خود به امضا رساندند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست روز یکشنبه در کابینه این خبر را اعلام کرد. رژیم صهیونیستی اواسط نوامبر و پس از اختلافات چند ساله با آنکارا، ‌ «ایتان نائه» را به عنوان سفیر خود در آنکارا معرفی کرد. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶دیلی صباح- بازداشت ۲۳۵ نفر در ارتباط با انفجار استانبول

وزارت کشور ترکیه خبر داد نیروهای امنیتی این کشور روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ نفر را در جریان عملیات‌های ضد تروریستی و سرکوب گروهک تروریستی «پ.ک.ک» دستگیر کردند. بر این اساس، به دستور دولت ترکیه، پلیس ۲۳۵ نفر را به دلیل تبلیغ و حمایت از تروریسم و همچنین ترویج نفرت‌پراکنی در رسانه‌های جمعی، از ۱۱ استان مختلف ترکیه بازداشت کرد. در میان افراد دستگیر شده مسئولان اداری استانی و شهرداران شهرهای مهم و همچنین اعضای دو حزب دموکراتیک خلق  و دموکراتیک منطقه‌ای دیده می‌شود. نیروهای امنیتی پیش‌تر درپی انفجارهای دوگانه در استانبول، ۱۱۸ عضو حزب دموکراتیک خلق را به اتهام ارتباط با پ.ک.ک بازداشت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: