يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸
پیگیری روز
وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی از اعتراض این سازمان به حکم صادره در پرونده سعید مرتضوی در بخش تامین اجتماعی خبر داد. مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در موعد قانونی یعنی حدود چهار روز بعد از ابلاغ حکم، نسبت به آن اعتراض کردیم.
این وکیل دادگستری در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: طبق ماده ۱۰۴ قانون سازمان تامین اجتماعی که  هر برداشتی از وجوه این سازمان به منزله برداشت از وجوه دولت و در نتیجه اختلاس است و نیز طبق ماده ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، موضوع پرونده اختلاس محسوب می شود که این مساله در دادگاه بدوی نادیده گرفته شده است.
مصطفی ترک‌همدانی وکیل‌مدافع تعدادی از کارگران شاکی در پرونده تامین اجتماعی، پیش تر از ابلاغ رای پرونده مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: رای پرونده شامل سه بخش بابت شکایت‌های کارگران و سازمان تامین اجتماعی، آقایان پالیزدار و پیمان حاج محمود عطار و نماینده پیشین کرج و همسر قاضی‌اش است .در حال حاضر وی به اتهامات تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده است. وی اضافه کرد: در بخش دوم نیز وی برائت حاصل کرده و در بخش سوم نیز محکومیت دارد.
گفتنی است چنان که ترک همدانی در مصاحبه ای اعلام کرده بود، در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، میزان تحصیل مال نامشروع مرتضوی، یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال قید شده است.
پرونده تامین اجتماعی مرتضوی زمانی باز شد که هیئت تحقیق و تفحص مجلس ایران از سازمان تامین اجتماعی ۱۳ آذرماه ۱۳۹۲ با انتشار گزارشی سعید مرتضوی را به تخلف گسترده مالی در این سازمان متهم کرد. "سوءاستفاده از منابع این سازمان"، "پرداخت هدیه به نمایندگان، مقام‌های ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد و برخی رسانه‌ها" و همین‌طور "امضای قرارداد غیرقانونی با بابک زنجانی، سرمایه‌دار زندانی" از اتهاماتی بود که هیئت مجلس متوجه سعید مرتضوی کرده بود. کارگران و سازمان تامین اجتماعی هم از او به عنوان مدیرسابق این سازمان شکایت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: