يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸
سوژه روز
این روزها و با نامه اعتراضی وزیر راه به رئیس صدا وسیما و نیز اعتراض وزیر بهداشت در برنامه زنده سیما، بار دیگر انتقادها به رویکرد جانبدارانه و ضد دولت این رسانه بالا گرفته است. چنان که امروز عادل آذر رئیس سازمان دیوان محاسبات گزارش های صداوسیما را کاریکاتوری خوانده است. وی در این خصوص گفته است: متاسفانه صداوسیما در گزارش‌های خود یک بخش را که می‌تواند مُعضل یا ویژگی مثبت مورد پسند یک جریان باشد، با درشت‌نمایی به تصویر می‌کشد، به عنوان مثال اگر گزارشی از وضعیت اشتغال در کشور می‌دهد آمار شهرهایی که سطح اشتغال آن‌ها پایین‌تر است را همچون بخش‌هایی از یک کاریکاتور درشت‌تر کرده و بر روی آن تاکید می‌کند.
همچنین عبدالله ناصری عضو بنیاد باران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش چشمگیر هجمه‌های صدا و سیما علیه دولت تدبیر و امید گفت: هنگامی که مدیران ارشد وابسته به یک جناح سیاسی و ضددولت باشند؛ رویکرد آن چیزی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم. در جریان برجام مشاهد کردیم که چه موج تخریبی را علیه این سند به راه انداختند و در حال حاضر نیز درصدد هستند‌‌ همان رفتار گذشته خود را تکرار و مردم را نا‌امید کنند.
ناصری با بیان اینکه این رفتار‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: امروز صداو سیما در مقابل دولت در نقش یک اپوزیسیون ظاهر شده و قصد به چالش کشیدن دولت را دارد.
کوروش کرم‌پور عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری نسبت به نحوه پوشش رسانه‌ای گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه تصادف قطار مسافربری انتقاد کرد.
او گفت: همچنین بخش‌های مهمی که توسط سخنگوی کمیسیون عمران در نشست علنی مجلس قرائت شد، در هیچکدام از بخش‌های خبری صداوسیما و حتی در خبرگزاری این سازمان مندرج یا پخش نشد؛ درحالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون تخصصی مربوطه در پی حقیقت ماجرا و پیشگیری از تکرار بروز چنین حوادث تلخ و بیان شفاف مسائل هستند، متاسفانه صداوسیما درپی تشویش افکار عمومی و ماجراجویی با جریحه‌دار کردن احساسات مردم به‌ویژه خانواده‌های داغدار این سانحه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: