يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
دبیر شورای نگهبان گفت: برخی از جملات حضرت امام خمینی(ره) در دنیا توفان برپا می‌کند. همانطور که جمله کوتاه «ما‌ می‌توانیم» در دنیا قدرت‌آفرین شد و امروز «حلب» با همین شعار آزاد شد.
آیت الله احمد جنتی در آئین افتتاح «مسجد حضرت امام سجاد (ع)» در محله صادقیه تهران با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام بر ایران حاکم شد. زیرا با تحقق ولایت فقیه و زیر لوای قانون اساسی، شورای نگهبانی تأسیس شده است که اجازه تصویب هیچ قانونی را بر خلاف اسلامی نمی‌دهد. 

اشرافی‌گری موجب شده فرهنگ غرب در کشور رخنه کند

دبیر شورای نگهبان گفت: دنیاگرائی، اشرافیت گرائی، ترجیح دادن فرزندان بر قانون و حاکمیت پول بر مناسبات موجب شده است بازهم فرهنگ غرب در این کشور رخنه کند. تا جائی که برخی جرأت می‌کنند از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی از جیب معلم، هزار‌ها میلیارد تومان، پول بالا بکشند. 
وی با ابراز تأسف از پدیده فیش‌های نجومی گفت: مسأله صنار و سه شاهی نیست؛ ظاهراً حقوق‌های ۵۰ میلیونی فقط پرداخت‌های رسمی است و برخی افراد، به طور غیر رسمی در قالب وام یا پاداش، دریافت‌های کلان بسیاری داشته‌اند و اکنون هم متأسفانه برخی توجیه می‌کنند که این پرداخت‌ها، غیر قانونی نبوده است! 
حضرت آیت الله جنتی افزود: کجای این دریافت‌ها، با تعالیم اسلام، با قانون، با منویات امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری دارد؟! من تعجب می‌کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت‌ها می‌شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداخت‌ها هم راضی بودند! 
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: چطور نهادهای نظارتی از این پدیده اطلاع نداشتند؟! آیا باید این قدر درباره پرداخت‌های نابجا سکوت بشود تا داد مردم بلند بشود؟! آیا با وجود اعتراض مردم، نباید حاضر به جبران باشند و بازهم باید توجیه کنند؟! 
دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از قانونی خواندن حقوق‌های نجومی گفت: کدام قانون اجازه داده از جیب مردم محروم و بیکار و‌گاه حتی گرسنه، حقوق‌های این چنین بردارند؟! اگر برخلاف قانون پرداخت شده که «خیانت» نسبت به مردم هم هست و ظلم مضاعف است. 
وی دنیا گرائی مقامات را منشأ پرهیز آنان از مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: آیا یک مقام مسئول با اشرافیت گرائی می‌تواند مقابل آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی مجنون، بایستد؟ 

برخی مسئولان به اقتصاد مقاومتی باور ندارند

وی تصریح کرد: رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) یادگارهایی است که باید باید مورد توجه قرار گیرد. مانند جمله کوتاه «ما می‌توانیم» که در دنیا قدرت آفرین شده است و امروز «حلب» با همین شعار آزاد شد و نشان داد، با باور به همین جمله می‌توانیم در برابر آمریکا و اسرائیل مقاومت کنیم و پیروز شویم. 
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید شعار «ما می‌توانیم» بالای سقف آسمان این کشور باشد تا اقتصاد، تولید و اشتغال رونق بگیرد. اما مشکل اینجاست که برخی از مسئولان ما به آن باور ندارند.‌ گاه حتی «ما می‌توانیم» و «اقتصاد مقاومتی» را به زبان می‌آورند اما به آن باور ندارند. 
جنتی با تشریح آثار آزادی حلب گفت: باید آزادی حلب را واقعاً جشن گرفت. زیرا تیر آزادی حلب، اکنون به قلب آمریکا و اسرائیل اصابت کرده است و شکست ایادی شیطان بزرگ در حلب، به معنای شکست اسرائیل و عربستان سعودی است. 
دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از حمایت‌های آل سعود از گروههای تکفیری گفت: متأسفانه این رژیم با نفت مردم محروم عربستان، گروه‌های دیوانه‌ای را به سوریه و عراق گسیل کرده است که به صغیر و کبیر رحم نکردند. اما خداوند متعال خواست که رزمندگان اسلام که فرزندان امام خمینی (ره) و رهبر عزیز ما هستند، با تیکه بر شعار «ما می‌توانیم» پیروز شوند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: