سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲
یک روزنامه لبنانی محور مقاومت و شخص دبیرکل حزب‌الله را برنده روند تشکیل دولت جدید در این کشور ارزیابی کرد. به نوشته این روزنامه، تشکیل دولت جدید لبنان قبل از آغاز سال جدید میلادی دستاوردی برای این کشور بود، دستاوردی برای دوره جدید لبنان و سعد حریری نخست وزیر و ساختارهای سیاسی در این کشور. تشکیل دولت لبنان پیام اساسی مبنی بر این نکته بود که لبنان کشور توازن هاست و این توازن‌ها بخشی از واقعیت این کشور هستند. 

دولت جدید واقع‌گرایی رئیس جریان المستقبل و تسلیم شدن نسبی وی دربرابر موازنه‌های قدرت موجود و موفقیت در تحقق هدف برای تبدیل شدن به نخست وزیر این کشور را ثابت کرد. مجموعه این عوامل باعث تحقق اهداف شخصی و سیاسی در لبنان می‌شوند. تشکیل دولت جدید لبنان تنها چند روز قبل از کریسمس و یک ماه و ۱۸ روز پس از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان انجام شد. وی وعده داده بود که دولت وحدت ملی در لبنان تشکیل می‌دهد و به وعده خود وفا کرد. 

یک منبع برجسته سیاسی در این زمینه به روزنامه البناء گفته که برنده تحولات کنونی لبنان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله است. شورای وزیران اعلام شده با وجود حضور برخی جریان‌ها و افراد برجسته المستقبل در این شورا از جمله حمادة در آن، بار دیگر عمق انسجام و هماهنگی بین میشل عون و متحدان وی در جریان ۸ مارس را ثابت کرد. به این ترتیب محور مقاومت حضوری تأثیرگذار‌تر با وزن و تاثیرگذاری و حضور بیشتر در کابینه خواهد داشت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: