سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- ادعای هشدار آژانس به ایران درباره توانمندی‌های غنی‌سازی

با وجود تأکید یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهداتش درباره محدودیت غنی سازی اورانیوم، دو دیپلمات مدعی شدند که آژانس به ایران هشدار داده است درصورت پایین نیاوردن سرعت این فرآیند، تهران به واسطه توانمندی‌هایش درخصوص موادی که می‌توانند برای تولید بمب مورد استفاده قرار گیرند، دچار دردسر خواهد شد. ادعای این هشدار از این جهت در زمانی حساس مطرح شده که دولت جدید آمریکا از احتمال نقض توافق و از سرگیری مذاکرات برای توافقی جدید با ایران خبر داده است. این دو دیپلمات که تخصص آن‌ها برنامه هسته‌ای ایران است، به دلیل اهمیت و محرمانه بودن موضوع نخواستند نامشان فاش شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶فوربس- پیش‌بینی کاهش سرمایه‌گذاری چین در آمریکا

در طول امسال کمپانی‌های چینی با انعقاد ۷۵ قرارداد ۵۳. ۹ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری کردند. این مقدار را مقایسه کنید با یک سال پیش هنگامی که سرمایه گذاری چینی در ایالات متحده بالغ بر ۱۱. ۷ میلیارد بود. افزایش شدید در سرمایه گذاری از چین به نگرانی در مورد امنیت ملی آمریکا دامن زده است. شعار‌های ضد چینی دونالد ترامپ می‌تواند بر سرمایه گذاری چین تأثیر بگذارد. هرچند هنوز معلوم نیست دونالد ترامپ قصد دارد چه کاری انجام دهد، چین را متهم به دستکاری کردن و پایین نگه داشتن عمدی نرخ ارز کرده است و تهدید کرده که تعرفه‌های تجاری را بر روی محصولات چینی افزایش خواهد داد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶راشا تودی- ادعای کلینتون علیه پوتین

وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه و مدیر «اف بی‌آی» دو مجرم اصلی شکست وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌باشند. کلینتون در حین سخنرانی برای حامیان مالی خود در «منهتن» تأکید کرد که شکست گیج‌کننده وی در انتخابات، در نتیجه دو عامل «بی‌سابقه» بوده است: جیمز کامی بازگشایی تحقیق درباره استفاده کلینتون از یک سرور خصوصی برای ارسال ایمیل را اعلام کرد و مورد بعد توطئه بی‌سابقه روسیه برای تغییر رویه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است. کلینتون در این زمینه گفت: «جدید‌ترین گزارش‌ها به وضوح این مسئله را مشخص ساخت که خود ولادیمیر پوتین دستور حملات سایبری مخفیانه علیه سیستم انتخاباتی ما، علیه دموکراسی ما را صادر کرده است».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶بوستون گلوب- کری: برجام پابرجا خواهد ماند

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ طبق اصول خود پابرجا است و موثر بوده است. کری گفت که توافق هسته‌ای بر اصول و منطق خود پابرجا خواهد ماند و این توافق موثر بوده است. البته وی در بخش دیگری از اظهارت خود گفت: برنامه هسته‌ای ایران که به سرعت در حال حرکت به سمت بمب و در نتیجه جنگ بود، ‌اکنون در شرایطی قرار دارد که با این برنامه نمی‌توان یک بمب ساخت. رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره برنامه کاری‌اش پس از وزارت خارجه گفت که قصد دارد به بوستون بازگردد و به فعالیت خصوصی بپردازد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: