سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
یک کامیون با ورود به بازار کریسمس برلین پایتخت آلمان، جمعیت حاضر در این بازار را زیر گرفته است. پلیس آلمان اعلام کرده در این واقعه ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شده‌اند. پلیس آلمان همچنین اعلام کرده است که حمله کامیون به جمعیت حاضر در یک بازار کریسمس در شهر برلین احتمالا «تروریستی» بوده است. پلیس راننده کامیون را دستگیر کرده و رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی این فرد را «اهل پاکستان یا افغانستان» معرفی کرده‌اند. خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان می‌گوید این فرد اواسط زمستان گذشته به عنوان پناهجو وارد آلمان شده است. 

روزنامه‌های آلمان گزارش داده‌اند که فرد مظنون سابقه جرایم خرد داشته، اما مظنون به اقدامات تروریستی نبوده است. پلیس در حال بازجویی از فردی است که گفته می‌شود راننده کامیون است. یک شهروند لهستانی هم هنگام حمله سوار بر این کامیون بود که در اثر شدت جراحات درگذشته است. شاهدان حاضر در محل حادثه می‌گویند کامیون مهاجم بدون آنکه سرعت خود را کم کند به میان جمعیت رفته است.

سیاستمداران حزب ضد مهاجرت «آلترناتیو برای آلمان» آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور را در این حمله مقصر دانسته‌اند و از او خواسته‌اند بگوید چه زمانی به این وقایع پاسخی محکم خواهد داد. این سیاستمداران حمله دیشب را به سیاست‌های باز مهاجرتی مرکل نسبت می‌دهند که باعث شده یک میلیون پناهجو مهاجر بتوانند در طول یک سال گذشته وارد خاک آلمان شوند. یکی از نمایندگان حزب مرکل در پارلمان آلمان هم گفته است که حادثه دیشب باعث ایجاد حس ناامنی می‌شود و خطر برخوردهای افراطی در میان مردم را به همراه دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: