سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶الجزیره- پیش‌نویس قطعنامه قطر درباره سوریه

قطر و لیختن اشتاین با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محاکمه «مجرمان جنگی» در سوریه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردند. منابع آگاه با اعلام این خبر تأکید کردند مجمع عمومی سازمان ملل فردا (چهارشنبه) این پیش نویس را به رأی می‌گذارند. در پیش‌نویس مذکور از شخص دبیرکل خواسته شده اصول یک راهکار بین‌المللی، بی‌طرف و مستقل برای محاکمه مجرمان جنگی در سوریه را تعیین کرده و گزارشی از اجرای این قطعنامه طی ۴۵ از زمان تاییدش ارائه دهند. همچنین در این پیش‌نویس از کشورهای مختلف و طرف‌های سوری خواسته شده با اجرای راهکار مذکور همکاری کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶العهد- دفع حمله داعش به غرب موصل از سوی حشدالشعبی

نیروهای داوطلب مردمی عراق امروز دوشنبه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به غرب موصل را دفع کردند. بر اساس گزارش‌ها، یکی از یگان‌های حشدالشعبی عراق حمله عناصر داعش به شمال روستای ابوسنامه از سمت القامشلیه در غرب موصل را دفع کردند. عناصر داعش قبل از این حمله تلاش کردند یک خودروی بمب‌گذاری شده به سمت نیروهای داوطلب مردمی ارسال کنند که این نیرو‌ها این خودرو را هدف قرار داده و آن‌ را منفجر کردند. گروه تروریستی داعش بعد از خسارت‌های سنگینی که در نبردهای قبلی در غرب موصل متحمل شده است، در تلاش است که مجدداً جای پایی برای خود در این منطقه بیابد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶سی بی اس- میشل اوباما: نامزد ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

همسر رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با اوپرا وینفری گفت خداحافظی‌اش با کاخ سفید همیشگی خواهد بود و به هیچ وجه قصد ندارد نامزد پست ریاست جمهوری شود. میشل اوباما، همسر باراک اوباما در این مصاحبه درباره هشت سال گذشته و آرزو‌هایش برای آمریکا در آینده سخن گفت. او گفت که طی این سال‌ها دخترانش را زیر نگاه دیگران بزرگ کرده است و تاکید کرد که هیچ قصدی برای نامزدی ریاست جمهوری در آینده ندارد. میشل گفت که نمی‌خواهد ۱۶ سال از زندگی دخترانش به رئیس‌جمهور شدن والدین آن‌ها بگذرد. وی تأکید کرد آماده کمک به ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکاست تا با اوضاع کاخ سفید آشنا شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶الیوم السابع- مصر باید وارد همکاری با ایران و سوریه شود

مصر در طول تاریخ نشان داده است که امنیت مصر با امنیت سوریه پیوند خورده است و نمی‌تواند سوریه را به حال خود‌‌ رها کند تا شکار تروریست‌هایی که از هر نقطه‎ای از جهان وارد این کشور شدند، بشود. درست است که بازگشت روابط مصر با ایران و سوریه خشم شورای همکاری و کشورهای حاشیه خلیج فارس را به دنبال خواهد داشت، ولی آیا مصر در روابط این کشور‌ها با ترکیه که رئیس جمهور آن پس از براندازی دولت مرسی در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ به شدت علیه قاهره موضع‌گیری کرده است و همچنان می‌‎کند، دخالت کرده است؟ 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: