يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
رئیس فراکسیون امید محمدرضا عارف در نشست بررسی جنبش دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه اسلامی واحد کرمان نقدهای دانشجویان را یک ضرورت دانست و گفت: نقد، ذات یک جوان است و اگر دانشجو نقد را کنار بگذارد از هویت خود فاصله گرفته است.

وی افزود: کسانی که نمی‌توانند این نقد‌ها را تحمل کنند یا با فضای دانشجویی آشنایی نداشتند و یا حداقل در فعالیت‌های دانشجویی همکاری نداشته‌اند و این در حالی است که مبنای ما این است که آستانه تحملمان را در برابر دانشجویان باید بالا ببریم و با تحلیل مسائل پیگیر و حلال مشکلات و مسائل آن‌ها باشیم.

عارف تصریح کرد: بلندگوی دانشگاه نباید بلندگوی خارج از دانشگاه شود و باید در دانشگاه قداست دانشگاه و جنبش دانشجو حفظ شود و اگر بلندگو ندا دهنده یک جنبش سیاسی شد به انجمن حتما آسیب خواهد رسید.

رئیس فراکسیون امید در مورد فراکسیون امید و اقداماتی که انجام داده است گفت: در انتخابات مجلس دهم عده زیادی از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند. عده‌ای می‌گویند چرا عارف سکوت کرده است و من باید بگویم اگر در چند ماه گذشته فقط صدای عارف شنیده می‌شد آیا به انحصارطلبی متهم نمی‌شدیم؟ در مجلس همه نمایندگان حق مساری دارند و قرار نیست همه چیز به یک نفر ختم شود و تصمیم‌گیری‌‌هایمان با هم مشورت می‌کنیم. هر شش نفری که قرار بود موافق با سه وزیر معرفی شده، در مجلس صحبت کنند، خوشبختانه از فراکسیون امید بود.

عارف با بیان اینکه بعضی از عزیزان لیست امید برای بار اول است که به مجلس آمدند و باید دیده شوند، گفت: فراکسیون ما مجموعه‌ای از متخصصین و کار‌شناسان هستند و تعهد به مردم داریم.
این نماینده مجلس در مورد وعده‌های داده شده توسط روحانی اظهار داشت: باید ببینیم دکتر روحانی در چه شرایطی روی کار آمد و وضعیت چی بود و الان چگونه است. دولت نمی‌تواند حرف آخر را در همه مسایل بزند. آنچه برای اصلاح طلبان مهم است، روند روبه رشد است که نظر اصلاح طلبان در این مورد مثبت است.

او تاکید کرد: برجام دستاورد ارزشمند و بزرگی برای کشور بود. در برجام قرار نیست بدعهدی کنیم و در آینده موضوع هم نباید قصاص قبل از جنایت کرد. البته گر کشورهای مرتبط با برجام بدعهدی کند با آن برخورد می‌کنیم. زمینه‌سازی‌های خوبی توسط دولت صورت گرفته است و راهبرد اصلی ما در فراکسیون امید همراهی با دولت است کمااینکه در جلسات خصوصی نقد جدی داریم.

پرسش سوم در مورد محدودیت‌های ایجاد شده در مورد رئیس دولت اصلاحات بود که عارف در این خصوص تصریح کرد: در مورد فردی صحبت شد که خدمات ارزشمند برای نظام و انقلاب داشته است و هنوز نمی‌دانیم این موضوع که حقوقی است توسط کدام نهاد حکمش صادر شده ولی ما پیگیر هستیم و بسیاری از پیگیری‌ها رسانه‌ای هم نشده است و امیدواریم که به حق خون شهدا و ایام مبارک ماه ربیع خبرهای خوبی در زمینه موضوع حصر و ممنوع التصویری بشنویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: