سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶السومریه نیوز- العبادی: پیروزی نهایی نزدیک است

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از قریب‌الوقوع بودن آزادی موصل خبر داد. در همین راستا، «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: مهم‌ترین ضربه‌ای که داعش از ما خورد، وحدت عراقی‌ها بود. زیرا تروریست‌های داعش بر تفرقه افکنی میان گروه‌های مردم حساب کرده بودند. کشورهایی که احساس امنیت دارند، نسبت به خطر این گروه‌های تروریستی هوشیار باشند. وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «تروریست‌ها در صدد بودند بغداد را ویران کنند، اما جوانان ما با این گروه‌های تروریستی و اقدامات خطرناک آن‌ها مقابله کردند. جوانان ما از هر طیف و گروهی برای دفاع از کشور، مردم، مقدسات و وطنشان با تروریست‌ها جنگیدند». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶دیلی صباح- مرگ مشکوک یک مقام ارشد «ناتو»

ایو شاندلون، رئیس حسابرس مالی ناتو در امور تامین مالی تروریسم و پولشویی در خودرویش مرده پیدا شد. مرگ شاندلون همانند یک حادثه خودکشی با شلیک گلوله به سر بوده که این حادثه در ۱۶ دسامبر اتفاق افتاد و بدن بی‌جان وی در ماشینش در‌‌ همان روز پیدا شد. اگرچه بسیار تلاش شد که این حادثه در رسانه‌ها درز نکند اما مطبوعات بلژیکی بعد از چند روز درباره مرگ مشکوک وی خبر دادند. یکی از نکات قابل توجه این است که اگرچه شاندلون چپ دست است اما سلاح در دست راست وی بوده و این سلاح یکی از سه سلاحی نبوده که وی داشته و به نام او ثبت شده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶المیادین- میشل عون به عربستان می‌رود

رئیس جمهور لبنان در صدد سفر به عربستان سعودی در آینده نزدیک است. در همین راستا، منابع آگاه در کابینه دولت لبنان به المیادین خبر دادند که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان ماه آینده میلادی به عربستان سفر خواهد کرد و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد. پیش از این و در اوایل آذر ماه «خالد الفیصل»، امیر منطقه مکه و مشاور پادشاه عربستان طی سفر رسمی خود به لبنان در راس هیاتی عالیرتبه با میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور و سعد حریری، نخست وزیر لبنان دیدار کرد. خالد الفیصل در دیدار با میشل عون دو پیام را از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به وی منتقل کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶نیویورک تایمز- تاکتیک بعدی داعش پس از شکست در موصل

یک محقق آلمانی از پژوهشکده امور بین‌المللی و امنیتی آلمان در برلین اظهار کرد که نیروهای داعش ممکن است این بار پس از عقب نشینی به صحراء در وضعیت بهتری باشند چراکه مناطقی برای آن‌ها در سوریه و عراق وجود دارد تا به آنجا بروند. وی افزود، مناطق خاکستری کافی برای آن‌ها وجود خواهد داشت تا در آن‌ها فعالیت کنند همچنین نیروهای داعش از دیرباز به لیبی و شبه جزیره سیناء نفوذ پیدا کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که داعش روش‌های جنگ چریکی را در پیش بگیرد تا به اهداف نظامی و اهداف متعلق به نیروهای پلیس حمله کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: