شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- «بان کی مون» رئیس‌جمهور می‌شود

براساس نظرسنجی موسسه Realmeter، محبوبیت بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل با ۲.۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به ۲۳.۳ درصد رسیده و این موضوع باعث شده تا وی از سایر رقبای انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی به ویژه «مون جائه این»، رهبر سابق حزب اصلی اپوزیسیون دموکراتیک پیشی بگیرد. دوره دبیرکلی بان کی‌مون رسماً در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد. وی از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ وزیر خارجه کره جنوبی بوده و کاندیداتوری‌اش برای ریاست جمهوری کره جنوبی مدت‌هاست که مورد مذاکره قرار داشته است. این درحالی است که وی هنوز تصمیم خود را برای پیوستن به این رقابت انتخاباتی اعلام نکرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶ایندیپندنت- لاشه هواپیمای روسی پیدا شد

کار‌شناسان موفق به شناسایی مکان سقوط هواپیمای نظامی روس شدند که روز یکشنبه در دریای سیاه سقوط کرده و تمام ۹۲ مسافر آن کشته شده بودند. مقامات از احتمال تلاش برای یافتن جعبه سیاه هواپیما با وجود محدوده وسیع جستجو در دریای سیاه خبر دادند. پیش از این ماکسیم سوکولف وزیر حمل و نقل روسیه امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرده بود: نقص فنی یا اشتباه خلبان و نه تروریسم در بین گزینه‌های اصلی تحقیق درباره سقوط هواپیمای توپولف ۱۵۴ است. این هواپیما متعلق به وزارت دفاع روسیه بوده و از سوچی به سمت لاذقیه سوریه در پرواز بود و مسافران آن نیز از نظامیان و خبرنگاران روسیه بوده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶رویترز- آمادگی قزاقستان برای میزبانی مذاکرات سوریه

رئیس جمهور قزاقستان امروز (دوشنبه) گفت، آماده میزبانی از مذاکرات چندجانبه مربوط به سوریه در شهر آستانه، پایتخت کشورش است. نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان امروز در جریان سفرش به سن پترزبورگ روسیه به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: قزاقستان آماده میزبانی از همه طرف‌ها برای مذاکرات سوریه در شهر آستانه است. پوتین اخیراً اعلام کرد، روسیه، ایران، ترکیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه همگی توافق کردند که پایتخت قزاقستان به عنوان محل برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه تعیین شود. پوتین همچنین چند روز قبل نیز گفته بود قدم بعدی برای سوریه اجرای یک آتش‌بس سراسری خواهد بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶المیادین- افزایش همکاری امنیتی مصر و سوریه

سوریه و مصر در راستای افزایش همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی، اطلاعات مصری‌هایی که برای جنگیدن به سوریه رفته‌اند را مبادله می‌کنند. کاردار سفارت مصر در دمشق از مبادله اطلاعات مصری‌هایی خبر داد که پس از جنگیدن درکنار تروریست‌ها می‌خواهند به کشور خود بازگردند. محمد ثروت سلیم افزود: اتباع مصر که قصد بازگشت از مناطق درگیری در سوریه را دارند، پیش از بازگشت از سوی دستگاه‌های امنیتی مصر و براساس اطلاعاتی که از سوریه دریافت شده به صورت کامل پیش از بازگشت بازجویی می‌شوند. وی اضافه کرد: سفارت مصر در دمشق با مشکلات اجرایی و پشتیبانی بسیاری در ارتباط با خانواده خارج شده از مناطق درگیری روبروست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: