يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
گزارش روز گذشته روزنامه شهروند درمورد گورخواب‌ها انعکاس بسیاری داشت، اما برخی از رسانه ها امروز خبر از برخورد با گورخواب ها و ضرب و شتم و اخراج آن ها از گورستان نصیرآباد باغستان دادند. 

روح الله حسین‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهریار اما در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار منتشره مبنی بر  ضرب و شتم کارتن خواب‌های گورستان نصیرآباد باغستان در حومه شهریار گفت: این موضوع صحت ندارد؛ متاسفانه اکنون فضا به گونه‌ای است که هر مطلبی که درباره کارتن خواب ها مطرح می‌شود پررنگ جلوه داده می شود. 

گورخواب‌ها معتاد متجاهر بودند نه فقیر

همچنین استاندار تهران درخصوص ماجرای نصیرآباد گفت: افرادی که در این گورستان بودند، همگی از معتادان متجاهر بودند. سیدحسین هاشمی درباره ماجرای اسکان برخی افراد در گورستان نصیرآباد با تاکید بر اینکه این افراد از معتادان متجاهر بودند، افزود: این قبرستان دارای نگهبان است و کنترل می‌شود. این افراد در حال حاضر جمع‌آوری شدند و به کمپ شهرستان شهریار منتقل شدند. به فرماندار شهریار نیز تاکید کردم که با توجه به ظرفیتی که برای شرق و غرب استان تهران جهت جمع‌آوری معتادان داده شده است، نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان اقدام کنند. بی‌تردید با افزایش همکاری نیروی انتظامی و با توجه به سردی هوا در فصل زمستان، جمع‌آوری این افراد افزایش پیدا خواهد کرد.

هاشمی تاکید کرد: اینکه در خبرها عنوان شد این افراد نانی برای خوردن نداشتند و گرسنه بودند، کمی کم لطفی و کاری غیراخلاقی بوده است چراکه باید توجه داشت که این افراد از معتادان متجاهر بودند که جمع‌آوری شدند. 

استاندار تهران درباره نحوه جمع‌آوری این افراد از گورستان نصیرآباد و احیانا برخورد خشونت‌آمیز با این افراد گفت: بسیاری از این افراد از رفتن به کمپ‌ها خودداری می‌کنند. برهمین اساس ممکن است هنگام جمع‌آوری مقاومتی از سوی آنها صورت بگیرد اما در مورد گورستان نصیرآباد به هیچ عنوان در جمع‌آوری آنها بحث کتک زدن تایید نمی‌شود، چراکه این افراد بیمار هستند و باید با آنها به شکل بیمار برخورد کنیم.

گورخوابی را نباید نقطه ضعف نظام و مسئولان دانست

وزیر کشور نیز در اظهار نظری در این خصوص گفت: گورخوابی مربوط به معتادانی است که از ترس بازداشت یا برخورد به گورستان‌ها پناه می‌برند تا دیده نشوند.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به انتشار خبر گورخواب‌ها اظهار کرد: این نوع مسائل ممکن است در همه جای دنیا اتفاق بیفتد که نباید این را نقطه ضعف نظام، دولت و مسئولان تبدیل کرد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: کسانی که به گورستان‌ها برای خواب پناه می‌برند معتاد هستند و حاضر نیستند به گرمخانه‌ها و اردوگاه‌ها مراجعه کنند. بنابراین خودشان فرار می‌کنند و به جاهایی می‌روند که دیده و دستگیر نشوند. این در حالیست که پیش از این هم شهرداری و هم سازمان بهزیستی به طور رسمی اعلام کرده‌اند که در صورت مشاهده چنین افرادی در داخل شهر این افراد را معرفی کنید تا این معتادان در مکان‌های در نظر گرفته شده اسکان داده شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: