يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
عده‌ای سعی می‌کنند فتنه ۸۸ را در حد «کدورت» کاهش دهند
فردا سال روز ۹ دی است و به همین مناسب شخصیت سیاسی و نظامی کشور امروز در این خصوص سخن گفته اند. سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح  امروز در همایش «فتنه ۸۸، ایران و امریکا تسلیم یا مقاومت»که در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه در فتنه ۸۸ عمق دشمن را به راحتی می‌توان شناخت، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ عمق حرکت دشمن به راحتی قابل مشاهده است. از ملاقات یکی از سران فتنه با جرج سورس و شیوخ عربستان گرفته تا بیانات سران غربی در حمایت از سران و جریان فتنه که به طور آشکار از پشت تربیونهای آنها مطرح شد. 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به مورد حمایت قرار گرفتن جریان فتنه توسط غربیها، بیان کرد: در فتنه سال ۸۸ وقتی پس از اینکه ماجرا برای فتنه‌گران گره خورد و مردم به صحنه آمدند، وزارت خارجه آمریکا به سران فتنه نامه نوشتند که اکنون ما چه کار بکنیم که آنها در پاسخ به وزارت خارجه آمریکا گفتند شما تحریمها را افزایش دهید چراکه ایران در حال ساخت بمب اتم است. 
سردار نقدی با بیان اینکه مسئله ما با آمریکا مسئله سیاستها نیست، گفت: مسئله و دشمنی ما با آمریکا، مسئله بود و نبود است. از نظر آنها انقلاب اسلامی نباید باشد زیرا این انقلاب تبدیل به قدرت منطقه شده و در مسیر حرکت به سمت قدرت جهانی‌شدن است و همچنین ۳۷ سال است به آمریکاییها اجازه یک قدم پیشروی در منطقه را نداده است. 

وی افزود: لذا اگر آمریکاییها با ما مذاکره می‌کنند، یا تحریم می‌کنند، یا با ما مبارزه می‌کنند، همه هدف آنها نابودی ماست و فقط به نابودی انقلاب اسلامی فکر می‌کنند. 

همچنین  دبیر شورای آیت الله احمد جنتی، صبح امروز در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان، تصریح كرد: دشمنان، به اذعان خودشان، سالها در تدارك فتنه ۸۸ بودند تا نظام اسلامی را از بین ببرند و زحمات ۳۰ ساله ملت مسلمان ایران و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را از بین ببرند، اما با حضور مردم در صحنه آتش این فتنه خاموش شد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه ابراز امیدواری كرد با هوشیاری مردم و مسئولان شاهد مشكلاتی مانند فتنه ۸۸ نباشیم.

آیت الله جنتی همچنین از قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و فتنه گران تشكر كرد و افزود: یكی از دلایلی كه به حضرت آیت الله آملی حمله می شود، قاطعیت ایشان در برخورد با فتنه گران و مفسدان است.

اصرار به فراموشی فتنه ۸۸، به دلیل نگرانی از افشای اسرار عناصر پشت پرده است

نماینده ولی فقیه در سپاه از دیگر مسئولانی بود که رد این خصوص سخن گفت. حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی از فتنه ۸۸ به عنوان فتنه ای تمام عیار یاد کرد و گفت: این فتنه توسط عناصر قدرطلب   با پشتیبانی امپراتور رسانه ای استکبار جهانی و صهیونیزم و با هدف ایجاد تغییر در ساختار و نظام حاکمیت دینی شکل گرفت که با یاری خداوند متعال و هوشیاری و بصیرت ملت انقلابی ایران خنثی شد.

وی افزود: اینکه امروز برخی درصدد به فراموشی سپردن فتنه ۸۸ هستند بدلیل نگرانی از افشای اسرار عناصر اصلی پشت صحنه و ابعاد بیشتری از فتنه همچنین تلاش برای دستیابی به قدرت با شیوه های گوناگون و نگرانی آنها از عکس العمل مردم می باشد؛ از این رو تلاش زیادی را در جهت کم رنگ کردن و به تاریخ سپردن فتنه ۸۸ انجام دادند که با هوشیاری ملت و وفاداران به نظام دینی نقشه آنان عملی نشد.

وی قابل تکرار بودن فتنه ها را دلیل دیگری بر لزوم یادآوری آنها خواند و با اشاره به ضرورت و لزوم یادآوری فتنه ۸۸، گفت: بازشناسی ابعاد و زوایای گوناگون پیرامون فتنه ۸۸ علاوه بر موارد یاد شده از این جهت حایز اهمیت است که عناصر پشت صحنه همچنان ناشناخته مانده و بخشی از عوامل اصلی نیز در عرصه سیاسی فعال هستند همچنین عده ای نیز سعی دارند فتنه ۸۸ را در حد کدورت کاهش داده و در تلاش برای تطهیر عوامل آن می باشند؛ از این رو زنده نگه داشتن و بازشناسی این فتنه از اهمیت بالایی برخوردار است.

عده‌ای در فتنه با شخص رهبری مسئله داشتند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نیز امروز در اجتماع حوزویان خراسان رضوی گفت: جریان ۹ دی تنها دارای یک ویژگی معروف نیست که تنها بگوییم روز بصیرت است و ۲ خاصیت در روز ۹ دی وجود دارد، مورد نخست ایجاد و تولید بصیرت یا نمایش بصیرت و خاصیت دوم ۹ دی نمایشگاهی برای ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب مقدس اسلامی است.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: فتنه ۸۸ و مسئله ۹ دی یک محک واقعی و نمایش دهنده‌ای است که این سه مرحله ریزش را برای ما مشخص می‌کند و امروز موضع در مقابل فتنه ۸۸ برای ما روشن می‌کند که ریزش به حاشیه رانده شده، مردود و قابل برگشتن چه کسانی هستند. این سه مرحله ریزش امروز را بشناسیم، آنهایی که آن روز سکوت کردند در مقابل فتنه و همچنان ساکت هستند ریزشی حاشیه و رانده شده هستند.

وی ادامه داد: آنهایی که آن روز پشت کردند به رهبری اما بلافاصله برگشتند و در مقابل توطئه ایستادند اینها قابل برگشت بودند و ما با محک فتنه ۸۸ می‌توانیم این سه مرحله ریزش را مشخص کنیم.

وی افزود: آدم‌هایی داریم که با رهبری دشمن هستند و افرادی هستند که بحثشان فقط عناد با ولایت است و با شخص رهبری عناد دارند و با سوابق انقلابی‌شان ریزش پیدا می‌کنند و در همین فتنه‌گرها کسانی بودند که با شخص رهبری مسئله داشتند، با وجود اینکه در زمان انقلاب بسیار مباشر بودند اما با زمان آغاز رهبری آقا این عناد رسماً شروع شد.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: گروهی از ارزشی‌ها کسانی هستند که از صفر شروع کردند و به قدرت و منصبی رسیدند و فقط به خاطر وابستگی‌شان به ولایت و در حاشیه ولایت بالا آمدند و و رنگ ولایی داشتند مردم اینها را پذیرفتند اما اکنون که بالا آمدند فکر می‌کنند خودشان چیزی هستند و مقابل ولایت می‌ایستند.

نظام را نه انقلاب مخملی که فساد اقتصادی از پا درمی‌آورد

با این حال کسانی همچون احمد توکلی بودند که به موضوع به گونه دیگری نگاه کردند. نماینده سابق مجلس گفت: انقلاب مخملی و کودتا در ایران به نتیجه نمی‌رسد اما فساد اقتصادی حکومت اسلامی را از پا در می آورد و به طبع مفاسد اقتصادی دین گریزی و دین ستیزی به وجود می آورد.
احمد توکلی در سالن آمفی تئاتر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در سال ۸۸ نیز رهبر انقلاب اسلامی از رای مردم دفاع کرد و در مقابل زیاده‌خواهی افراد ایستادگی کرد زیرا انتخاب رئیس جمهور در سال ۸۸ با رای مردم انتخاب شده بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نامزدان ریاست جمهوری با شرکت در انتخابات مقبولیت قانون اساسی و ولایت فقیه را اعلام کردند اما اعمال و رفتار آن‌ها مغایر با این مهم بود.
توکلی بیان کرد: یکی از آسیب‌های موجود تنازع سیاسی است و این نزاع عامل بسیاری از آسیب‌ها است و به طبع آن بسیاری از مفاسد اقتصادی نیز به وجود می‌آید و فتنه ۸۸ نیز ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مفاسد سیاسی افزود: در فساد سیاسی یک طرف صاحب قدرت است و در این فساد از قدرت عمومی در جهت منافع خصوصی استفاده می‌شود و شکل پیشرفته‌تر آن فساد سیستمی است که دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد دچار فساد می‌شوند.

توکلی خاطرنشان کرد: مرحله بالاتر از فساد سیستمی، تسخیر حکومت است و در این فساد تمام تصمیمات بخش عمومی که باید به نفع مردم باشد به سمت منافع خصوصی منحرف می‌شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب مخملی و کودتا در ایران به نتیجه نمی‌رسد اما فساد اقتصادی حکومت اسلامی را از پا در می آورد و به طبع مفاسد اقتصادی دین گریزی و دین ستیزی به وجود می آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: