يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
وزير امور خارجه در پاسخ به نامه تعدادي از هنرمندان، اساتيد و حقوقدانان در مورد نرگس کلباسي ايراني نيکوکار در هند اعلام کرد: وزارت امور خارجه حمايت از شهروندان ايراني مقيم خارج اعم از دانشجويان، فرهيختگان، تجار و ساير هم‌وطنان در اقصي نقاط جهان را وظيفه خود مي‌داند و از همه توان و ظرفيت خود براي حمايت از آنان و استيفاي حقوقشان استفاده خواهد کرد.

در پي نامه تعدادي از هنرمندان، اساتيد و حقوق‌دانان کشور به محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در خصوص نرگس کلباسي ايراني نيکوکار در هند که خواهان مساعدت‌هاي هرچه بيشتر وزارت امور خارجه درباره وي شده بودند، رييس دستگاه ديپلماسي نوشت: نامه شما در خصوص نگراني از وضعيت سرکار خانم نرگس کلباسي، بانوي نيکوکار و نوع‌دوست ايراني که زندگي خود را وقف کمک به کودکان نيازمند و ايتام هندي کرده را دريافت کردم. همکاران من در بخش‌هاي مرتبط وزارت امور خارجه، سفارت جمهوري اسلامي ايران در دهلي‌نو و سرکنسولگري کشورمان در حيدرآباد، همان‌گونه که از ابتداي موضوع پيش‌قدم و پيش رو در کمک به اين بانوي گرامي بوده‌اند، اينک نيز به‌طور مستمر وضعيت وي را تحت نظر دارند و براي کمک و آزادي هر چه سريع‌تر ايشان با استفاده از ظرفيت‌هاي متعدد ديپلماتيک، کنسولي و حقوقي تلاش مي‌کنند.

ظریف افزود: همان‌گونه که اطلاع داريد شخصاً در جريان سفر اخيرم به هند نيز موضوع رسيدگي عادلانه به وضعيت سرکار خانم کلباسي را در مذاکرات با مقامات عالي‌رتبه هندي مطرح کردم. اطمينان مي‌دهم هدف همه ما رهايي فوري‌تر ايشان از اين مصائب و مشکلات و رسيدگي عادلانه با در نظر گرفتن خدمات خيرخواهانه ايشان به محرومين است. اين‌جانب از دقت نظر و توجه شما عزيزان به مسؤوليتي که همه ما در قبال هم‌وطنانمان در سراسر جهان داريم تشکر مي‌کنم و حضور آگاهانه‌تان درصحنه‌هاي ياري و خيرخواهي را ياور و پشتيبان دستگاه ديپلماسي کشور مي‌دانم و اطمينان خاطر مي‌دهم که وزارت امور خارجه تا حصول نتيجه مطلوب، مساعي خود را در اين زمينه تداوم خواهيم داد.

وزیر امور خارجه در پايان تاکید کرد: وزارت امور خارجه حمايت از کليه شهروندان ايراني مقيم خارج اعم از دانشجويان (به‌ويژه دانشجويان عزيزي که در هند به تحصيل اشتغال داشته و اخيراً دچار مشکلاتي بوده‌اند)، فرهيختگان، تجار و ساير هم‌وطنان در اقصي نقاط جهان را وظيفه خود مي‌داند و از همه توان و ظرفيت خود براي حمايت از آنان و استيفاي حقوقشان استفاده خواهد کرد.
گفتنی است نرگس کلباسي اشتري بانوي نيکوکار ايراني که براي کودکان يتيم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، در سال ۲۰۱۴ به دليل ناپديد شدن يکي از کودکان به قتل غير عمد متهم شد.

اين بانوي نيکوکار ايراني ۱۵ آذر سال جاري از سوي دادگاه `راياگادا` در شرق هند به يک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپيه جريمه نقدي محکوم شد. دادگاه يک ماه به وي فرصت داد که در خصوص اين رأي فرجام‌خواهي کند. لايحه درخواست تجديدنظر در حکم `نرگس کلباسي اشتري ` بانوي نيکوکار ايراني از سوي وکلاي مدافع وي به دادگاه راياگادا در شرق هند ارائه‌شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: