سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶آناتولی- آنکارا: ویدئوی سوزاندن سربازان، جعلی است

معاون نخست‌‌وزیر ترکیه ویدیوئی را که به‌تازگی منتشر شده و در آن سوزانده‌ شدن دو سرباز این کشور توسط داعش نشان داده‌می‌شود، جعلی خواند. نعمان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: این ویدئو تلاشی برای تضعیف ترک‌ها از طریق شایعه‌پراکنی است و آنچه در آن به نمایش گذاشته شده، قابل تایید نیست. کورتولموش همچنین تلاش‌های گروه تروریستی داعش برای ایجاد رعب و وحشت در شبکه‌های اجتماعی را به شدت محکوم کرد. پیش‌تر موسسه جست‌وجو برای نهادهای تروریستی بین‌المللی (سایت) در صفحه تو‌ئیتر خود اعلام کرده بود، گروه تروریستی داعش به‌تازگی ویدیویی را از سوزاندن دو سرباز ترکیه منتشر کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶السفیر- هشدار نخست‌وزیر عراق به عربستان

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد درمورد ادعاهای عربستان در رابطه با نیروهای الحشد الشعبی گفت: ما بیشتر از کشورهای دیگر به فکر مراقبت از ملت خود هستیم و ادعاهای عربستان در رابطه با الحشد الشعبی مداخله در امور عراق به شمار می‌رود، او در ادامه خطاب به عربستان گفت اگر با کشور ایران درگیری دارید، با آن‌ها حل کنید، نه با ما و افزود: از عربستان می‌خواهیم تا در امور دیگر کشور‌ها مداخله نکند. پیش از این عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که نیروهای الحشد الشعبی، شبه نظامی هستند و افسران ایرانی که در راس آن‌ها سردار قاسم سلیمانی قرار دارد، آن‌ها را رهبری می‌کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- سوءقصد ناکام  به جان ولادیمیر پوتین

یکی از برنامه‌های شبکه پنجم تلویزیون روسیه از تلاش نا‌فرجام برای سوء قصد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در باکو پرده برداشته شد. آناتولی کارائولوف، مجری این برنامه، بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی منابع آزاد به این نتیجه می‌رسد که از سال ۱۹۹۹ میلادی شش بار برای سوء قصد به جان پوتین تلاش شده است. در این برنامه گفته شد که در سال ۲۰۰۲، حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور وقت آذربایجان و نامیک عباس‌اف، وزیر وقت امنیت ملی این کشور، از تدارک سوء قصد به جان پوتین در باکو صحبت کردند. شبکه پنجم تلویزیون روسیه در ادامه مصاحبه با حیدرعلی‌اف در این زمینه را از آرشیو خود پخش کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶رویترز- دستور رهبر کره شمالی برای پرستش مادربزرگش!

رهبر کره‌شمالی ظاهرا جشن‌های کریسمس را ممنوع کرده و به شهروندان دستور داده تا مادربزرگش «کیم جونگ سوک» را به جای حضرت مسیح (ع) در کریسمس عبادت کنند! کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی همچنین بر پا کردن درخت کاخ و تزئین آن برای کریسمس را ممنوع کرده است. مادربزرگ اون، در سال ۱۹۱۹ در کریسمس متولد شد. او یک چریک ضد ژاپن و فعال کمونیست بود که با کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی ازدواج کرد. مادربزرگ کیم جونگ اون که در کره‌شمالی به عنوان «مادر مقدس انقلابی» شناخته می‌شود، سال ۱۹۴۹ در سن ۲۹ سالگی به صورت مرموزی درگذشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: